Hur långt innan?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare solen
  • Startdatum Startdatum
S

solen

Hur långt innan beräknad fölning brukar ni göra iording fölboxen, dvs halma den? Eller det strö ni ska ha.

Jag flyttar dom dräktiga stona till dom boxar som dom ska föla i redan när jag stallar upp på hösten. Det är en sep länga av stallet där INGEN utomstående får komma in. Endast efter klädbyte efter jobbet och steriltvättade händer tillåts gubben komma in där i MVC. Inga redskap får komma från stora stallet till den längan etc. Hönsig? OK, det abjuder jag på!

Vi fick VA för 3 år sen och det vill jag aldrig mer uppleva, gubben är hovis och nån kund "bjöd på detta" utan att veta eller informera oss. Vi förlorade 3 föl och ett sto den sommaren.

Halmar upp ordentligt gör jag succesivt, allteftersom stona blir större och tyngre och verkar vilja ha mer att ligga på.

/Lori

Liknande trådar

Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
411
Senast: Elo
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 448
Senast: ildiko
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 861
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?