Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Han är så underbart gullig med bandaget runt halsen :love: tror de är de sötaste kortet jag sett på nån fölis :rofl:

KL

Några bilder på mitt busfrö. Kanske inte de bästa bilderna men men. Jag hoppas på att kunna få bättre bilder framåt sommaren då vinterpälsen försvunnit.

någon dag gammal
Bild028.jpg

1 år
Ferlin4.jpg

2 år
KopiaavFerlinistallet.jpg

Idag och oborstad:o
IMG_1281.jpg

*kl*

Jisses...inser plötsligt att i morgon gäller det:eek: ...Första clinicen!!!!!!! Rapport kommer:cool:

Jättefin :love: ! Han ser väldigt välväxt ut för att bara vara tre!

Tackar tackar:D
Ja han har grovnat till. Kollade bild från i höstas och det var som dag och natt men vi har kört mycket med löshoppning och nu på sista tiden även inridning så det har gjort mycket (o maaaaat:p ).

KL

Åhhhh, vilken upplevelse jag har haft idag!!! Jag har haft den absolut häftigaste häst-erfarenheten i hela mitt häst liv :)

Jag är verkligen heeeelt lyrisk...

Jag har ju suttit på Saga några gånger med sadel och en vän har hållt i henne men det har ju varit lite halvspänt och hon har bockat två gånger...

Idag tränade jag med min PNH-tränare igen och vi hade nu kommit till uppsittningsfasen... Och de gör det alltid barbacka så så gjorde vi.

Började med att hoppa bredvid henne, hoppa upp och hänga, ner hoppa upp och hänga ner... och ALLT gjorde jag själv, min tränare stod flera meter ifrån mig och om hon började röra på sig så tog jag bara i grimskaftet och böjde försiktigt in huvudet på henne då stannade hon.

Efter att jag hoppat upp och hängt och donat massa gånger så låg jag med ena knät över rumpan ett antal gånger och sen låg jag RAK LÅNG över henne:eek: med benen rakt ut bak över rumpan!

Sen upp, ligga raklång och ner på andra sidan och vice versa och sen tillslut upp och sitta på henne... gud, jag får nya extas av att berätta hihihi...

Så jag satt tillslut på en cool lugn häst och när hon tänkte gå så tog jag in huvudet på henne lite och hon stannade. Sen satt jag och svingade grimskaftet över huvudet på henne för att vinkla in andra sidan av huvudet.. hon reagerade inte alls över det heller :love:

Självklart för att vi tränat allt detta från marken innan men jag hade aldrig förväntat mig att det skulle gå såååå bra... pust..

Jag kunde till och med backa henne genom att röra lite på grimskaftet precis som jag gör från marken:bump:

Detta blev lååååångt men det var sååååååå häftigt och sitta på henne där själv och göra allt detta med tränaren flera meter bort!!

Jag frågade en gång om hon kunde komma närmare när jag skulle kasta över grimskaftet första gången men då sa hon att vi inte var redo än och att man aldrig ska göra något som inte kände säkert så då grejade jag på lite mer upp och ner av och på och sen kändes det helt rätt och då gjorde jag det och det gick suuuper :-)

:banana: :banana: :banana: :banana:

Jätteroligt för dig! :banana: Verkar vara en bra tränare du fått tag på!

Här är det vår, men stormigt :crazy: Så jag har inte ridit sen i torsdags. Har ingen att rida ut med, och jag vågar inte själv när det stormar som det gör..... Men jag pysslar och donar i stallet istället!

Carisma är ju på utbildning och det går jättebra! Hon är galopperad och allt, redan efter första dagen :p De tyckte hon var bra grundutbildad, så det var inga problem! Känns ju skönt att höra! :D
Dock så har hon fått vargtänder som de ska ta ut på henne, så hon inte hinner få några dåliga erfarenheter av bettet.

Och jag har äntligen bestämt mig för att sko båda två, FRAM :cool: Efter mycket velande hit och dit, så får det bli så! Ca 4 veckor innan testet, tyckte hovslagaren var lagom.

Clinic nr 1 avklarad... Det gick TOPPENBRAA!!!:banana:

Första gången i ridhus = inga problem, orkade lätt hela passet och hade energi kvar så grunden är bra på fröken. Fick till och med order om att öka ridtiden minst 1 gång i veckan för hon har lärt sig att jag rider ca 30-40 minuter och därefter försöker hon lägga av...eller hitta på hyss i protest:angel: ...Jag är lite impad av fröken och det var det fler som var. Hon skötte sig exemplariskt. Dagens lektion handlade mest om takten, att hålla den. Formen är rätt bra men vi väntar med att jobba mer form tills hon hittat takten. Hon har för mycket i skallen hela tiden och vill hitta på egna saker så vi startar där hon är och så jobbar vi vidare på det. Nästa gång är den 14/4.

Lastningen gick utmärkt också, både dit och hem...Jag är så nöjd!!!:D

Vårväders-bildbomb från mig och Lasse :banana:
lerig och fin :)
lasse-fin-mars.jpg

letar gräs
lasse-mars2007.jpg

med sin kompis Sjokko
lassesjokkan-mars07.jpg

Tjock?
070325-hela-lasse.jpg

070325-lasse.jpg

Sötnos
lasse-mars07.jpg

Va fin Lasse var på sista bilden:love:

Här kommer ännu en bildbombning :D

Tränade med Saga idag igen, samma som jag gjorde igår och det gick kanon!! Här kommer bildbevis! :D

NH-uppsittning2-6.jpg

NH-uppsittning2-5.jpg

NH-uppsittning2-1.jpg

NH-uppsittning2-8.jpg

gud va ni är duktiga!! tror att du har en riktigt bra grund där! det kommer du att ha igen längre fram :p

Vad man blir inspirerad av alla inlägg och alla bilder! Ska ta med mej kameran i morron tror jag och fota lite jag me!

:) Ska skicka iväg min till en tjej som ska hjälpa mig med inridningen, nu är det ju bara 7 veckor kvar till 3 års testet i Uddevalla dit jag ska. Kraven behöver ju inte vara stora och min kille är så omkomplicerad så jag är övertygad om att hon ändå kan ta det lugnt men ändå hinna. Så det känns väldigt väldigt bra nu, jag menar tänk om det blir diplom men så får han inte det för han inte är riden! lite trist.:angel: :)

Här är 2 löshoppningsfilmer om ni vill se, kommentera gärna! Hindren är på 115 cm bara.

http://www.youtube.com/watch?v=wnzO6gcFhzc

http://www.youtube.com/watch?v=hLVbIrP3tmY

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama