Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?
KL
Åhhhh, vilken upplevelse jag har haft idag!!! Jag har haft den absolut häftigaste häst-erfarenheten i hela mitt häst liv
Jag är verkligen heeeelt lyrisk...
Jag har ju suttit på Saga några gånger med sadel och en vän har hållt i henne men det har ju varit lite halvspänt och hon har bockat två gånger...
Idag tränade jag med min PNH-tränare igen och vi hade nu kommit till uppsittningsfasen... Och de gör det alltid barbacka så så gjorde vi.
Började med att hoppa bredvid henne, hoppa upp och hänga, ner hoppa upp och hänga ner... och ALLT gjorde jag själv, min tränare stod flera meter ifrån mig och om hon började röra på sig så tog jag bara i grimskaftet och böjde försiktigt in huvudet på henne då stannade hon.
Efter att jag hoppat upp och hängt och donat massa gånger så låg jag med ena knät över rumpan ett antal gånger och sen låg jag RAK LÅNG över henne
med benen rakt ut bak över rumpan!
Sen upp, ligga raklång och ner på andra sidan och vice versa och sen tillslut upp och sitta på henne... gud, jag får nya extas av att berätta hihihi...
Så jag satt tillslut på en cool lugn häst och när hon tänkte gå så tog jag in huvudet på henne lite och hon stannade. Sen satt jag och svingade grimskaftet över huvudet på henne för att vinkla in andra sidan av huvudet.. hon reagerade inte alls över det heller
Självklart för att vi tränat allt detta från marken innan men jag hade aldrig förväntat mig att det skulle gå såååå bra... pust..
Jag kunde till och med backa henne genom att röra lite på grimskaftet precis som jag gör från marken
Detta blev lååååångt men det var sååååååå häftigt och sitta på henne där själv och göra allt detta med tränaren flera meter bort!!
Jag frågade en gång om hon kunde komma närmare när jag skulle kasta över grimskaftet första gången men då sa hon att vi inte var redo än och att man aldrig ska göra något som inte kände säkert så då grejade jag på lite mer upp och ner av och på och sen kändes det helt rätt och då gjorde jag det och det gick suuuper :-)