Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?
Jag har aschen nosgrimma på min dam, det fungerar utmärkt.
Min tös har varit på sin andre hoppträning för min hopptränare (lite avstämming över träningen hemma och fortsatt träningstips). Denna gången fick hon hoppa sin första kombination, det tyckte hon var lite klurigt först, fattade inte alls vitsen med att hoppa två hinder på raken. Tog 2 ggr innnen hon hoppade. Först vek hon av till vänster vid 2:e hindret, sedan till höger vid 2:e hindret och 3 :e försöket hoppade bägge hinderna.
Hemma har vi börat öva mkt på att korta och öka galoppen, försöker slå slit lite fri i den kortade galoppen i bland, då det är lite jobbigt. Samt så har hon svårare att fatta vänster galopp än höger (som hon nästan aldrig gör fel på), jag brukar uppleva att hästar brukar ha lättare för vänster galopp än höger..
Att jobba hon i traven är en dröm, hon har mkt lätt för sig att jobba korrekt, hon är avspänd, sänker huvudet och ryggen kommer automatiskt. Ber man om mer sammling så överdriver hon gärna och sätter under sig väldigt mkt, så det blir bara små, små jobb med mer sammling. Det ska ju vara lätt och roligt för bäbisarna att jobba.
Funderar på att låta hon gå en träningstävling i hoppning den 24. Får se vad jag gör.