Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?
Min gillade det inte men det var i samma veva han inte gillade remonten heller så jag vet inte om det har betydelse. Han kommer gå på engelsk så långt det funkar sedan pullar om det krävs som fälttävlanspålle.
Vuxna hästar har jag bara haft goda erfarenheter av pullar, den lämnar nosryggen fri längre ner och lämnar luftvägarna fria och framför allt - tänderna!
Måste fråga - hur har era hästar varit med pullarnosgrimma? Jag tycker det är himla snyggt, och har inga problem med hästen så den sitter ju löst åtspänd, men han var så knepig när jag testade med pullarnosgrimma. Gick jättedåligt med tömkärningen den dagen, och har också upplevt andra (vuxna) hästar som mer konfunderade när de får på sig en pullargrimma.
Vad säger ni?
Just nu har jag nog främt en vanlig engelsk, varierar med aachenrem ibland men det är mest för syns skull, så allt sitter lagom löst. Blir nog mycket utan nosgrimma i framtiden, fyller ändå ingen funktion, och jag börjar snegla på western
Min gillade det inte men det var i samma veva han inte gillade remonten heller så jag vet inte om det har betydelse. Han kommer gå på engelsk så långt det funkar sedan pullar om det krävs som fälttävlanspålle.
Vuxna hästar har jag bara haft goda erfarenheter av pullar, den lämnar nosryggen fri längre ner och lämnar luftvägarna fria och framför allt - tänderna!