Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

tänkte att jag skulle visa en filmsnutt på calle sen träningen i lördags.
Han var lite mer på hugget (spec galoppen) denna gång vilket gör de lättare att hoppa men svårare att styra ;)
Bråkar lite med bettet ibland oxå men är man bäbis så är man.

En aning vingligt emellanåt och de där med bommar på backen är lite lurigt, hoppade över både hinder och bom en gång hihi:D
http://www.youtube.com/watch?v=RHuW7l709Ug

Jag tycker det ser fin fint ut :bow:
Känns som att jag ligger väldigt mycket efter. Min bäbis är bara hoppats 2 gånger under ryttare. Ca 30 cm. :p Och det är inte jag som har gjort det. Men är man dressyrtant så är man. Men blev sugen på att rida över bommar i morgon bara.

Ser kanonbra ut!:banana:
Lycka till på träningshoppningen som jag ansolut tycker du ska vara med på!

Men så roligt! Verkligen underbart att din häst har en positiv framtid!

Ursprungligen postat av rare
Tänkte hoppa in och ställa en fråga
Hur planerar ni sommaren för eran -04? Hur lång vila? Bete?

Lasse ska få gå på sommarbete dygnet runt 6-8 veckor. Släpper nog honom ganska tidigt så jag kan rida sen när jag har semester. Sedan måste han ju vara fit för kvaltén ;).
Carisma ska få föl så hon får ju verkligen långvila.

tack för kommentarerna :)

Nu ska jag ge er lite dagsfärska kort oxå... :angel:
tröttnar ni får ni säga till ;)
http://i17.photobucket.com/albums/b71/Qrumelur/buscalle006.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b71/Qrumelur/buscalle030.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b71/Qrumelur/buscalle025.jpg
buscalle008.jpg

buscalle017.jpg

http://i17.photobucket.com/albums/b71/Qrumelur/buscalle019.jpg

Pudel :rofl:
Min tränare mobbade honom för hans knästrumpor :D

Grejen var att jag inte ville raka längre ner på benen , rädd för att dom ska sprätta till o skada senor.
Sen hade jag inte riktigt räknat med att de skulle bli så stor skillnad mellan vinterpälsen o de klippta.
men han får se ut som en pudel, snart är de sommar ;)

Ja faktiskt, och vi som tyckte han var en riktig grin gubbe som inte förstod att hästen inte mådde bra.

Ja har tömkört två dagar nu och det har gått super:)

Synd bara att alla tider med boxvila och allt har gjort att han väver väldigt mkt:(

Vissa bilder skulle verkligen vara super snygga om du photoshopade bort longerlinana;)

ja jag vet men jag har inte PS..
Kunde inte släppa honom lös heller.. då hade han sprungit iväg i en serie bocksprång. Grabben var pigg idag o verkade gilla att promenera med matte.

Han är jättefin! Jag tröttnar aldrig på bilder :D

Måste få påpeka att jag är grymt avundsjuk på snön!!! Vi har inte haft en enda dag med snö här....

Ja snön är underbar, eftersom vi haft den i stort sett hela vintern så har man kunnat hålla igång utan problem.
På grund av den milda vintern så har vi intehaft så kallt heller.. allt som oftast ligger de på 0-10 grader, så de är aldrig för kallt att rida.
Perfekt!

Några veckor till med snö sen ser vi fram emot våren här uppe :D

Igår var jag och Lasse på den kollektiva körträningen för första gången på 2 månader. Kände på mig att han skulle tycka det var roligt och vara lite brallig.
Så efter ett svagt ögonblick av hjärnkollaps av mig och tränaren och i högsta grad Lasse, så var Lasse LÖS i ridhuset med en töm flaxandes om benen :crazy: Det blev måååånga varv i vild galopp innan han ville fångas in igen -suck-
Jag skämmer alltid ut mig med mina vilda hästar nere på ridanläggningen :o Men,men.... Lektionen slutade kanon och han arbetade på fint i tömmarna.
Bokade en privatlektion till på torsdag :angel:

tänkte att jag skulle visa en filmsnutt på calle sen träningen i lördags.
Han var lite mer på hugget (spec galoppen) denna gång vilket gör de lättare att hoppa men svårare att styra ;)
Bråkar lite med bettet ibland oxå men är man bäbis så är man.

En aning vingligt emellanåt och de där med bommar på backen är lite lurigt, hoppade över både hinder och bom en gång hihi:D
http://www.youtube.com/watch?v=RHuW7l709Ug

Du rider verkligen jätteproffsigt!!

Igår var jag och Lasse på den kollektiva körträningen för första gången på 2 månader. Kände på mig att han skulle tycka det var roligt och vara lite brallig.
Så efter ett svagt ögonblick av hjärnkollaps av mig och tränaren och i högsta grad Lasse, så var Lasse LÖS i ridhuset med en töm flaxandes om benen :crazy: Det blev måååånga varv i vild galopp innan han ville fångas in igen -suck-
Jag skämmer alltid ut mig med mina vilda hästar nere på ridanläggningen :o Men,men.... Lektionen slutade kanon och han arbetade på fint i tömmarna.
Bokade en privatlektion till på torsdag :angel:

Haha! Tur det gick bra iaf :)

Har smygit runt ett tag i den hät tråden men inte riktigt presenterat mig. Jag köpte min prins i november efter Camiell flamingo Z mörkbrun svart man och svans 166 hög. Med ett helt underbart psyke! :love: Vet inte riktigt hur man lägger ut bilder men så fort jag förstår det så ska jag lägga ut ett par på honom.
Han har haft vila nu i vinter pga växtvärk och lite trassel i munnan, vargtänderna åker ut om två veckor. Har ridit på sidepull nu ett par veckor och det är ju spännande, man kan säga att jag är ute och åker häst:D, glad att jag har en snäll häst framför som stoppkloss.

Man blir så inspererad av alla fina hästar ni har, är oxå jätte sugen att börja hoppa lite mer. Men det får bli när paddocken har tinat. Målet är väll att kunna visa på 4 års testet. Hur många mer här har det som mål? Har ni någon planering för våren? Kul att bli lite inspererad av er andra.

Du rider jätte fint ser så lugnt och harmoniskt ut. Ser ut att ha stadiga och mjuka händer jätte roligt att titta på:)

Längtar tills banan tinar här hemma och jag också kan börja hoppa!

+ the connemara
Oj tack så mycket :bow::D Nu blev jag glad !!
Vi gör vårt bästa !!

Målet är att visa på kvaliten i höst men vill helst komma ut på några starter under sommaren oxå.
Nu till helgen ska vi hoppa 50 cm .. yeah :angel:
Mamma höll på o förbjuda mej o hopa bara 50 , de gör bara småungar :eek::D
Men jag förklarade för henne att våra hästar ärbäbisar o har aldrig varit med om nå liknande. så då gick hon medpå de haha.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama