Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Nä de är bara att inse, jag är gift med hästarna. Ett liv utan hästar skulle göra mej otroligt deprimerad. Dock har jag haft de lite tungt nu sista tiden o vinglat mellan hopp o förtvivlan. Så jag är lite lätt att rubba på just nu.

Mamma kom hem från jobbet o kikade på calles ben och de är förmodligen ingen spark (ingen hård iaf) utan han har nog sparkat in i tråden o fastnat. dock hittar jag inget i hagen, lurigt de där.
halt är han inte, sprang o busade i hagen när jag kom !

han får vila lite från träning, kanske ta en skrittur för o se om svullnaden lägger sej. Senorna känns fina *phuu*

Sådan osis :(

Tänkte bara lägga ett gott ord om distriktare, vår är underbar :love: Hästarna blir så lugna o trygga med honom o han är bäst på att sticka. Numera bara han som får sticka Tiger eftersom Tiger är lite känslig med nytt folk så blir det inte så bra om man bara dyker på honom som vissa andra :mad:

Ja att hitta en veterinär som man trivs med och litar på är svårt har jag upptäckt.
har alltid varit bortskämd med att jag har haft morbröder som hjälp mig men dom håller bara på med smådjur nu så man får vända sej till andra när de är lite "värre" saker som ska fixas.

Nu när vi varit ner på ultuna med 2 åringen så har vi haft 2 huvudveterinärer varav den ena har varit helt suverän att ha o göra med.
Så bara därför vill jag åka ner med alla framtida skador till henne .. 30 mil ;)

Det förstår jag! Vår distriktare kanske inte kan göra så mkt mer men just den punkten överlåter vi allra allra helst till honom :)

Vad har det varit med 2-åringen (vem är 2-åringen?), jag har missat något känner jag?

Been there done that! Nu är det häst som gäller oavsett hur utfattig jag blir på köpet. Vad hade pengarna gått till annars? Kläder och fest, säkert, och jag hade varit grymt olycklig.

Häst för hela slanten :D :love:

Usch vad tråkigt att läsa om alla skadade och sjuka pållar :(. Ska oturen fortsätta under 2008 också? Jag tyckte det var mycket under 2007.

Min pålle har fått vara frisk och hel än så länge. *ta i trä*

Jag tömkörde idag i blåsten och Etan var piggare än piggast. Men han försökte verkligen hålla sig i skinnet fast det var väldigt svårt. Jag var så stolt över honom :).

Nu är han kollad och vaccinerad så nu sätter vi igång rejält med träningen. Löshoppning bokad den 11 januari 21.30, ska bli spännande. Jag hoppas bara han går upp i släpet lika fint som han gjort senaste gångerna. Lite sent att stå och strula vid den tiden :).

Ja tyvärr ser det ut så förmig iaf. min otur började i slute på 07 men kommer följa med till sommaren 08.

Min stackars lilla bebis går med bara och väntar på sinsista dag:(
och medans stoppar dom i han e massa medicin som endå aldrig kommer göra honom bra:(

Han som verkligen hatar att vara unerstimulerad.

Men men vad ska man göra det är inte mycket som går... så nu är det baraatt vänta till efter sommaren och få beskeded som vi redan vet om och går och väntar på det är bara så hemskt att kunna veta det men inte kunna göra något åt det:(

Aja jag hopppas iaf att erahästar får ett bättre 08...

Usch va hemskt, jag lider med dig! :(

allmänt
Sagas provsvar har kommit nu men det var negativt så det visade inte på någon influensa men vet. tror att det är det endå för tydligen kan man missa det även fast man tar prov. Hon har iaf blivit lite bättre och piggar så hon äter och drick nu iaf. Febern har sjunkit också, låg på 37,8 i morse så jag hoppas det är påväg att släppa. (hade 40,6 tidigare)

usch vad tråkigt :(

Jag hoppas på att få ha friska hästar i år, som alla andra år :bow: Har ett ytterst skadefritt förflutet.
Däremot är det sorgligt, kommer säkert bli tvungen att sälja min egenuppfödda nordsvensk på 8 år, vi passar inte ihop alls... :( Vill ju kunna satsa på min 04a.

*kl*

Här är lite klickbara bilder från gårdagens hoppträning:

Han är jätteduktig min lille kille och hoppar över allt :banana:! Vilket tyvärr även innefattat att hoppa över staketet till hagen 3 gånger :crazy:

Väldigt tråkigt att läsa om er som har skadade och sjuka hästar, dom är ju bara bebisar ännu :crazy:

*KL*

Uppdaterar om en av alla våra skador...

Hämtade hem min prinsessa från kliniken i onsdags, feberfri och ohalt men fasansfullt svullen i sin hasled. Boxvila samt skrittpromenader, bara att hoppas att svullnaden ger med sig, rörelse hjälper inte stort, ser likadant ut innan promenad som efter. Någon som vet hur länge det kan sitta i innan det ger sig?

Va synd att behöva sälja sin andra häst. speciellt om det är din egen uppföddning

*kl*

Saga börjar må bättre, febern är nere och hon äter och dricker. Jag hoppas hon fortsätter vara feberfri så jag får fortsätta någon gång. Jag längtar sååå efter att få rida henne. Känns som att vi precis har kommit igång riktigt med ridningen varje gång hon blir dålig.

Ja förstår att det känns jobbigt hoppas hon blir bättre snart!

*kl*
Här svänger det, minsann...:cool:

Meningen var att vi skulle till kliniken och lokalisera var Lilly har ont...men när hon går klockrent och fint finns det inte en chans att spåra problemet. Nytt snack med vet. mycket bollande fram och åter...till slut enades vi om att hon ska ställas av till en viss del, skos av igen och endast tömköras under våren. Så fort hältan dyker upp ska vi iväg akut för att försöka fånga tillfället för identifiering av smärtområde...ack ja...

Till saken hör nu att jag tagit hem en till 04:a...en shettishingst. Det innebar att Fröken nu fick en egen hage och min 07:a, hingst, och shettishingsten går på vallen intill Lillys hage. Protesterna lät inte vänta på sig utan hon har laddat med språng och rejs både igår och idag utan att det minst lilla markering dykt upp:confused:. Alltså, hon har på egen hand dragit iväg på Reiningmönster av svår klass!!!! och det i flera timmar:cool:...man undrar ju om det föreligger fel överhuvudtaget, på henne...

*kl*

Var länge sedan jag skrev nu, haft fullt upp..
Idag har det iallafall varit en stor dag för Peia! Hon gjorde nämligen sin tävlingsdebut idag! :)
Klubben arrangerade en clear round hoppning (valfri höjd) och vi tog självklart chansen att träna Peia i tävlingsmiljö.
Hon fick skutta runt en 50cm bana endast för att jag ville att hon skulle uppleva tävling som roligt och lätt, så varför hoppa högre?
Nä, vi har hela livet på oss att hoppa högt.. Superduktig var hon iallafall! Skötte sig exemplariskt på framridning och inne på banan.
Några bocksprång och sådär, men så är det ju jämt så inget ovanligt. Hon var inte ett dugg tittig eller bråkig!
Skuttade runt banan glatt utan problem och en felfri runda :banana: Suuuper tävlingsdebut och en liten rosett fick hon såklart!

Min härliga "lilla" häst, usch vad jag tycker om henne :o
Lite bilder bjuder jag på ikväll också, länkar till filmen också :D
18215019.jpg

18206266.jpg

18206212.jpg

Senast ändrad:

tack så jättemycket :bump:
hon var helt underbar idag, märktes att hon gillade uppmärksamheten :D hihi

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama