Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Uppdatering från mig och Aprilia.:)
Har tagit det rätt lugnt nu när det varit hårt och alldeles för mjuktute. Är det för mjukt kan jag inte göra något annat än rida, och det vill jag inte göra för ofta. Är det för hårt kan jag inte göra så mkt heller, mer än att skritta, och det är svårt när pållan är lite för pigg och busig. :smirk: Har varit till ridhuset några gånger och hon sköter sig fint, förutom att hon testar. slår lite mot skänkeln och spöet. Jättefina fattningar och avsaktningar och går i väldigt fin form. hoppträning blir nästa tisdag igen. :)
En bild med, var halvstorm då.. men hon skötte sig exemplarsikt fast det blåste massor.

http://images2.bilddagboken.se/16/_u7/_u5/_u8/_u7/_u6/u758767/65645_1200585195.jpg

oj! :eek:
Vilken tur ni hade! skönt att man kan ha tur ibland också.. annars så har det varit lite snålt med tur i den här tråden tycker jag (med alla skador)
Jätteskönt att det gick bra iaf! :bump:

länken fungerar inte för mig :( ...blir error..

...men kan vara min dator oxå, som krånglat med bilder tidigare..:mad:

Kan inte heller se din bild...... error står det bara

Verona Jösses :eek: vilken dramatik du varit utsatt för! Skönt att ni kom undan utan skador och att Saga tog det så bra.

:eek: Vad läskigt! Grattis till änglavakten :bow:

KL

Själv har jag precis börjat känna på min 04a :) Tror han får alldeles lagom med motion bara av att gå i hagen just nu, tur det för underlaget på ridbanan är inte särskilt bra. Men det börjar ju bli ljusare på kvällarna så snart kan vi promenixa i skogen efter jobbet :)

Testade lite enkla grejer från marken igår, flytta för tryck osv och han var jätteduktig. Ingen vilde eller buffel på något vis, mycket känslig och försiktig men samtidigt otroligt modig!
Gick slalom mellan lite tunnor och hinderstöd, la upp några bommar osv och han knatade på utan att bry sig. Min nordsvensk som är uppvuxen med de där tunnorna har fortfarande behörigt avstånd på minst 2 m :p Men Hazze (lägligt, pappa heter ju Hans :smirk: ) bara tuffar på. Älskar hans psyke! :bow:

Tiger fick vila i lördags. Världens skitväder på fm, det regnade på tvären och varken jag eller Tiger gillar regn. Blåst tål vi båda mkt bra men regn är äckelpäckel :p

Sedan var vi hos Ponny o red lite, knäppPonny :D Hjälper en granne lite.

Men på söndagen, då var det strålande sol o så mjukt o fint o marken att mamma o jag tog oss en tur. Vi galopperade mer än vanligt (dvs mer än 2 kortare fattningar) och han var hur underbar som helst :love: Bara att stå upp o han galopperar helt rak i rund fin galopp. Testade en fattning från skritt med och han gjorde helt rätt, men matte var inte beredd på powern så det blev ett travsteg o galopp igen sedan :o

Nu längtar jag till lördag igen, kommer inte hem på fredagen :mad: Ska då rida lördag o söndag, får se vad han säger om det. Rider ju alltid varannan dag annars o kör ngt kondispass avsuttet på lördagen.

Sedanh elgen efter är det ngn form av NH/säker hanterings-kurs på klubben på söndagen. Ridning för tränaren på fedagen om hon hinner (hoppas hoppas!) och vila på lördagen för då ska vi på kurs hela dagen. Träningsrelaterade skador mm lät väldigt intressant! http://www.plonninge.se/public/file...dac32&art=577&FILE_ID=20080103082738_1_26.pdf

Finns bilder på Gnägg :) Tror tråden hamnat på s 2 nu... Dock är de inte så bra, snöfall när han kom och i finvädret på söndag vid utsläppet glömde jag såklart kameran inne.

KL

Jag säger bara det, hur mycket otur får man ha... nu är Saga sjuk! Släppte in henne ikväll och i boxen ser jag då en hängig Saga som inte vill äta. Dessutom står hon och byter ben hela tiden, har varma hovar och ökad puls. Tempar och hon har 40,6 så jag ringer vet som nu har varit här. Hon vet inte vad det är, kan vara influensa, korsförlamning, fång m.m.... Hon har tagit blodprov och skulle ringa mig ikväll för hon skulle köra det på en gång.... suck...

Men fy vad hemskt! Både det med transporten och nu att Saga plötsligt är sjuk också :(. Håller tummarna för att det inte är något allvarligt utan att det går över snart.

Etan blev både vaccinerad stelkramp/influensa och sen fick han sig en rejäl tandkontroll igår. Allting såg kanon ut, en mjölktand fick vi pilla bort och sen var han lite rispig i sidorna så han fick raspas till lite grann och inga vargtänder alls har han. Men i övrigt mycket fin i munnen sa vet :).

Skönt att det är gjort nu!

Skruttan har fortfarande hög feber och är hängig. Pratade med vet idag och hon visste inte riktigt vad det var samt att hon som var ut igår jobbar på smådjur idag så då får jag ringa en annan.... herregud vad jag hatar det med distriktare alltså, man får olika varje dag.

Pratade iaf med den andra och han skulle ringa den första och konferera lite men han trodde på influensa han även fast det är lite skumt att det är så mycket då hon är vaccinerad. Skulle höra av sig senare idag.

nej men åh.. vad jobbigt! :cry:

Men såg att det gick influensa i västernorrland.. vet inte var du bor men bergsåker, sollänget och även i umeå har det varit/är isolerade stallar... (jag kommer från västernorrland själv..)

Men märkligt att hon får så starka symtom när hon är vaccinerad, fördelen är iof att du uppmärkasammade det, vilket annars kan vara svårt om de knappt visar symtom..

Hoppas hon kryar på sig snart!

Jag bor i övik och det har ju som sagt varit på solänget så... De skulle skicka in en virus svabb så jag vet förhoppnignsvis imorgon.

Jobbigt att inte veta vad det är :( Krya på Saga, och hoppas på uppdatering när du fått en diagnos.

*kl*
Imorgon ska jag sätta igång Lasse igen :banana: 6 veckors vila, vågar man hoppa upp igen? :o:p Blir nog bara en liten skrittur i skogen då han tappat ena framskon i super-leran som vi har överallt här i skåne :crazy:

tack!

Nu är de min tur med skadade hästar, måste nog sluta skriva här för tråden verkar ha en förbannelse över sig ;)
Calle har förmodligen blivit sparkad på ett bakben , lite svullen men inte halt...
Blir så trött på sånt här.
Här har jag tragglat med min tvååring sen jul och nu börjar jag se ett ljus i mörkret, så går calle o blir skadad. MORR!!!

är de inte underbart med dessa hästar, tror jag säljer alla o bosätterm ej i en lägenhetmitt i stan utan djur o tar ett kontorsjobb... tror ni jag blir lycklig då?

Ja vet du att det var precis samma tanke som dök upp hos mig häromdagen när jag kände mig super less. "Ville inte ha huset, hästarna eller nått, bara sälja och flytta till en lägenhet, va enkelt... (efter en hundradels sekund kom jag på att det inte var möjligt :p)

Lycklig... hmm:crazy:
Inte mocka, inte kliva upp tidigt, inte ut i ruskväder var och varannan dag, bara sitta inne under en filt, och... gud så tråkigt!
Nä det kan vara skönt med "hästledigt" i några dagar, men sen klättrar iaf jag på väggarna!

Som sagt många gånger tidigare, det är inte en hobby det är en livsstil! and I LOVE IT! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5
  • Att hata mat

Hund, Katt, Andra Djur