Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Damn! :d va snygg han är!:bow:
ser så välutvecklad och välmusklad ut!
Jättekul att se :)

tack så mycket , vad glada vi blir :D
Vet inte hur mkt jag kan framföra till Q, risken är att han blir väldigt divig :angel:

Ja, förra söndagen när korten togs så var det nästan som vår. Härlig sol och barmark. Perfekt ridväder.
Dock är det regnigt idag..

Skulle longera "Lovvan" lite igår för att hon skulle slippa ha ryttare på ryggen. När jag tog ut henne och började gå ett varv så visa det sig att hon är halt. :confused:

Hoppas innerligt att det möjligtsvis kan vara en hovböld eller liknande. Orkar inte med att hon också ska ha en massa hälta, mamman blev halt vid denna tiden för nåt år sen och det slutade med att vi fick ta bort henne efter 1 år av olika behandlingar.. :cry:
Men men, det behöver ju inte alltid vara värsta tänkbara..

kl

Jag får hem en 04a imorgon :) Kommer nog drälla här inne senare, förhoppningsvis glada inlägg men det återstår att se ;)

Vad roligt, vad är de för en ??
Har varit en del skador på hästarna här inne men vi hoppas att du slipper den biten, liksom jag.

Det blir en arabvalack :) Gråskimmel är han. Helt perfekt för mig :love: Liten men ändå inte ponny, snäll och orädd. Min blivande allroundhäst mot distans! Så jag äntligen kan debutera i distans, en evighetslång dröm.

Ja, jag hoppas på att trenden håller i sig för mig, har alltid haft friska och hela hästar. Förutom när gammelponnyn nästan slet av en sena, men hon var 28 år gammal när det hände och bara gått i hagen, pensionerad, i 2-3 år då. Så länge jag håller mig i skinnet och skyndar långsamt med att bygga upp honom så ska det nog gå bra :)

Usch då va otrevligt, vi får verkligen hoppas att det bara var tillfälligt. Vi är allt för många här som haft problem med hästarna tycker jag.

Ja, verkligen. Satt och läste här igår innan jag åkte till stallet och tänkte på hur många av hästarna som faktiskt är eller har varit skadade. Tänkte på vilken tur jag har som har en frisk. Så kommer man till stallet och då är hon halt.. :confused:

Linade och sprang lite idag för att se om det förbättrats eller försämrats. Men idag kunde jag inte se någonting. Så jag hoppas det var något tillfälligt igår, kanske hade gjort något i hagen precis innan jag tog in henne.
Nu går hon dock själv i en hage brevid de andra hästarna för att få lugn och ro så dom inte ska jaga henne.

Åååååååh så fin han är :love: Jag har alltid varit svag för gula connemaror :d Jättefina snöiga och glada bilder - Underbart :D

Här är det bara regn och storm, regn och storm :mad: Hästarna fick komma in från hagen efter två timmar idag, de stod och skakade i hagen och vattenbaljor och hö blåste iväg utom synhåll :crazy: Hoppas på bättre väder imorgon....

Så söta dom är - Saga och Hawk. Hoppas dom trivs i sitt nya hem! Det såg jättefint ut!

*kl*

Idag var vi i ridhuset, 2 veckor sedan sist då han blev trött så fort. Vilken skillnad! Idag var han jätteenergisk (men mindre knäppigg än förra gången) och vi galopperade "massor" för att vara oss och han var så go då :love: Äntligen kunde man rida lite och inte bara "rida fram" i princip. Och flera galoppfattningar på varnadra utan skrittvila kunde vi med göra, och öka o minska, och göra volter :D Visst låter det som att vi är avancerade :angel:

Men men, det var jättehärligt att känna att man kunde arbeta lite mer med honom. Han blev lite svettig men inte såå trött, sammanlagt red jag 30 min exl fram och avskrittning för hand. Men det var många korta skrittbitar (där vi kunde skritta på kort tygel utan att det blev helt fel!) och en lite längre efter framtravningen när vi vinkade av en kompis o väntade på en kompis som sedan filmade resten.

Men åh vad glad jag är :D "Satt" ned lite grann i galoppen i han stördes inte alls av det (dvs 3-punktsits en kvarts långsida + lite på en volt) och kunde länga traven lite när jag testade en gång. Det kanske inte ens syntes men det kändes som att han bara längde steget utan att öka takten, det kändes bra!

Så nu ska vi ringa tränaren o se om hon har tid framöver, trodde det skulle ta mkt längre tid innan vi kände oss redo. Min envetna cyckling hjälper nog endel för kondisen trots allt :D

Vad härligt att det känns så bra. Kul att komma igång och träna för tränare snart då också. :)

Mm, kom lite som en chock att hon var halt och självklart går ju tankarna bara åt hur det gick med hennes mamma. Men det ska nog bli bra det här.. ska kolla henne imorgon igen och hoppas på att det inte syns något då heller.

Åååååååh så fin han är :love: Jag har alltid varit svag för gula connemaror :d Jättefina snöiga och glada bilder - Underbart :D

Här är det bara regn och storm, regn och storm :mad: Hästarna fick komma in från hagen efter två timmar idag, de stod och skakade i hagen och vattenbaljor och hö blåste iväg utom synhåll :crazy: Hoppas på bättre väder imorgon....

Jag sitter och väntar in tiden. Ska iväg till stallet snart och sen ska vi iväg och handla spån. INTE ul i detta hemska vädret. Det rgenar och blåser massor just nu! Vad är det för skitväder egentligen?

Nej fy för det här :mad:

Ja, idag var det lika illa :mad: Hatar storm har jag kommit fram till....
Dålig tajming med spånhämtning en sån här dag :crazy: Good Luck!

Ja fast det gick ganska smärtfritt att hämta spån, sambon hjälpte till :). Men ridningen blev dock inte av, nu önskar man att man hade ridhus :(.

kl
Idag har calle och Q hoppat i ridhuset igen.
Calle var lite trött sen ridturen igår och har väldigt svårt att hålla ihop sin galopp och tappar lite bjudning när han kommer in i ridhuset.
Han rör sej stort så han tycke rnog inte att han får plats riktigt plus att kroppen är ju så stor!
Men fick till några riktigt fina språng så han börjar ändå fatta vad de hela går ut på .
Men lite mer styrka och kroppskontroll så blir de nog bra.
Funkar mkt bättre på högre hinder ( jämför 60 mot 80 cm ..så inga höjder :p) och gillar oxrar bäst.

Q var desto piggare idag och tyckte de var superkul o hoppa. Första språnget sprang han rakt igenom dock ;)
Sen så insåg han att vi skulle hoppa och var jättefin. Så roligt. Bara styra och parera så skötte han resten , fina språng genom ryggen.
Även han hoppade bäst på oxern.

Inga bilder eller filmer idag eftersom mamma skötte hindren.

Idag har calle och Q hoppat i ridhuset igen.
Oj, det känns som att vi ligger jättemycket efter, vi har ju inte ens galoppat ännu!:o:p

Allmänt:
MEN, nu har vi i alla fall ridit vår första lektion, har ju bara markarbetat henne för instruktören tidigare.

Fick göra lite vändningar samt fram- och bakdelsförflyttningar och hon var superduktig! :love:

Som jag skrev inne på Dressyr (Vad har ni gjort idag?-tråden) så känns det som att vi tar alldeles för stora kliv framåt, men hon kräver nästan att jag ställer krav på henne, sas. Hon blir lätt uttråkad och tjurig att rida om man nöter på för länge med samma övningar, och nu har vi fått ett par övningar till att använda "till vardags" för att underlätta lite.

Nu hänger framtiden mest på min förmåga att göra det lagom svårt för henne och få henne att fortsätta att tycka om livet som ridhäst.:o

Du är inte ensam! Jag har ju inte galopperat med Saga än jag heller och det känns verkligen som att vi ligger efter men det kommer!!

KL

Igår skulle Saga och jag åka till ridhuset som jag har berättar. Och... det som inte får hända hände! Vi tappade ett hjul på transporten! Som Himlans jädra tur i oturen att det hände när jag hade saktat in för att vi snart skulle svänga av vägen så det gick kanske i 40. Jag ser i backspegeln hur transporten dunsar ner på ena sidan, bromsar in så fort jag kan och springer bak... och där inne står min lilla pärla och tittar på mig som att "du kan ju undvika sånadär gropar om det går" :love: Hon var helt lugn! Sen var jag ju tvungen att ta ur henne där, vi stod ju mitt på vägen typ på E4:an!!, som tur var så var det väldigt bred väg där. Å det ångade ju förbi långtradare och bilar när jag tog ur henne och hon tyckte bara att det var lite underlig urlastnings plats jag valt :rofl:

Sen var det oxå sån himla tur att det hände ca 500 meter ifrån ridhuset dit jag skulle så jag fick knata dit med Saga och ställa henne där och sen tillbaka till transporten, tog två timmar innan vi fått den därifrån och folk är så jävla tokiga fast man har varningstrianglar ute, TVÅ hade vi satt ut till och med. En bil j-el körde ÖVER en av trianglarna och såg det men fortsatte köra fast min sambo sprang och vinkade åt han... usch och fy för folk...

Sen när allt var klart skulle jag ta in saga en sväng i ridhuset iaf men hade bara 30 min på mig för att det var bokat sen och då gick vi bara omkring och hade en första "träff" med ridhuset, hälsade på den häftiga spegel osv plus att det kom in massa hästar sen och Saga var typ helt chockad av att det kunde komma så många hästar :D

Sen var vi ju tvugna att hämta en annan transport och ja... jag åkte hemifrån kvart i elva och var hemma igen halv åtta... hade räknat med att vara hemma typ två...

Det var min söndag det...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt
  • Uppdateringstråd 30