Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Ja de tycker jag absolut vi ska göra.
Jag har bilder sen 3 årstest så ska bli kul o se skillnaden nu till våren ett år senare.

Kan redan nu säga att calle rundat på sig mkt mer ,hals,rygg och rumpa :D
Börjar se ut som en häst.
Senast ikväll stod jag o klappade honom på ryggen och insåg vilken skillnad de har blivit sen vi bytte sadel. De som då fanns en tendens till o bli lite gropar vid manken är borta nu och ser ut att ha en stark rygg.
Blir nog till att bredda sadel i vår oxå ;)

Nu var det längesen jag kikade in här.. Har mest tittat lite i bakgrunden på era hästar och inte kommenterat så mycket.
Men nu har jag börjat sätta igång mitt sto igen efter vintervilan.
Sambon var med för någon dag sen och knäppte lite kort och nån film när jag red.
Hon är en sån pärla, riktigt härlig att jobba med och har aldrig "bockat eller sprallat iväg" *peppar peppar*
Har varit ute på ängarna och galopperat iväg i räcergalopp och hon är lika snäll då. :banana:

Här kommer någon bild iallafall..

100_0042_1201119413.jpg

100_0040_1200909348.jpg

100_0025_1200909489.jpg

100_0026_1200909556.jpg

Senast ändrad av en moderator:

*knapplån*

Tänkte bara lägga in lite bilder från dagens hoppträning :angel:
Idag var hon sto ända ut i hovspetsen! Sparkade mot spö & skänkel och hade bestämt sig för att inte gå fram *morr*
som tur va höll man sig någelunda lugn och vann tillslut. Så jobbigt när hon ska vara så bitchig! :crazy:
Dock hoppade hon för första gången riktigt fräsht!
17960632.jpg

17960631.jpg

17960630.jpg

*Uppdaterar igen*...

Lilly var halt igen i morse, kontaktade vet.och tid för återbesök bestämdes till 1:a februari. Är det cystan som krånglar går det ev. att operera men den sitter lite svårt till, tyvärr...och är det strålbenen som spökar är prognosen väldigt dålig. Inte utan att jag kommer ha en hel del fjärilar i magen när vi åker dit...Skänk oss gärna en tanke då:cool:

lite mörka bilder men hon ser fin ut, högt över hindren :D

i helgen ska jag nog ta o åka in o hoppa lite själv med mina två krabater :)

Usch va jobbigt, jag skickar en stor "håll hoppet uppe-kram" och ska tänka på er när ni är där!!

kl

Nya bilder på qrumelur i snön.
Qisnn205.jpg

Qisnn151.jpg

Qisnn211.jpg

Qisnn138.jpg

Bildbomb:angel:

ber om ursäkt att ja sitter som en hösäck, jag frös :p

GAAAHHH!!! Me love connemaras :love:

Gud vad snygg han är o vad bra han går! :bow:

Hur länge rider du honom ungefär? Hur ofta?

Ja visst är dom underbara :love:

idag red jag inte länge, var mest ute för o ta fina kort i solen ,dock försvanns olen när vi skulle ta kort..typiskt!
Red kanske 20 minuter idag.
Nu går han ca 4 dagar i veckan , mest utei skogen.
Försöker ta mej in i ridhuset en gång i veckan för att jobba medlite bommar och hinder.
Tiden han rids är olika, när vi är ute i skogen blir de ofta ca 40-60 minter men blir mkt skritt när de är timmesturer.

Tack :D:D

Han vet att han är väldigt snygg oxå..gillar att stila och springa ikapp med hundarna haha ;)

Shit va snygg, herregud! Och vilken massa han ser ut att ha fått redan. Ser ju hur maffig ut som helst! :love:

Nu har jag äntligen fått internet hemma igen så här kommer lite bilder från när Saga flyttade hem och fick ny polare!

Saga och Hawk inne i stallet precis när de kommit dit, Saga stod och sträckte sig hela tiden och Hawk brydde sig inte om henne:rofl:
SagaochHawkhemma08011300006.jpg

Saga i full fart när hon kom ut i hagen själv på morgonen första dagen.
Galopp.jpg

På Sagas bilder var det mest trav och galopp, på hawks var det bara skritt:D
SagaochHawkhemma08011300036.jpg

Och här har vi då lilla ny prinsen Hawk, nio år har travat och ska nu bli söt liten ridhäst :love:
SagaochHawkhemma08011300047.jpg

Saga blev alldeles tokig när Hawk kom ut i andra hagen och bara sprang vid hans hage, han.. han bara skrittade iväg och en gång gick han till henne som att säga lugna dig... oxå gick han iväg igen och hon lugnade sig :bow:
SagaochHawkhemma08011300048.jpg

Min super älskling:love:
SagaochHawkhemma08011300085.jpg

Vad gullig sista bild :D

Är det så mkt snö så staketet krympt :eek: Jag vill ha SNÖ!!!!!

Nu när jag har en inkörd häst för första vintern så kommer ingen snö så jag kan tolka :(

Ja tyvärr hade jag ju inte riktigt räknat med så mycket snö i hagen, skulle ha gjort ännu högre stolpar. Problemet är ju att ingen har rört sig där innan de kom så snön har bara legat och packat sig så det är typ 0,5 meter nästan som de knatar omkring ovanpå! Fast nu har de gått och krafsat och grävt så på de flesta ställen är det bara nån dec kvar till marken...

Jag skulle kunna byta så du får snön så får jag din barmark... jag har inte mycket för snön längre faktiskt. Och som det är nu så är snön så hård för det tinar och sen blir kallt om vartannat så det är inge bra puls snö heller.:mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt