Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Gud, båda ser supertrevliga ut ju! :) härlig trav på Q !
Tycker hoppningen ändå ser bra ut ju! Bara Q kommer igång galoppen kommer hoppningen bli mkt bättre ju!
Calle är superlik min :p hihi ser supertrevlig ut! SKa bli kul & följa er ;)

Ja Q har ju inte varit igång nu under vintern så egentligen var de lite tidigt att ta med honom , men jag var så sugen!
Han har egentligen mkt mera tryck men orken räckte inte riktigt.
Sen tyckte båda att de var lite märkligt att travhoppa, var så svårt o hålla koll på fötterna då hihi.

Lite imponerad över att dom jobbade på så bra i form , trodde dom skulle spänna sej lite o kika mera. Vet att dom är fina och mjuka i skogen men där är dom ju vana att gå :p

*Uppdatering*

Fröken blev halt igen igår morse...:( Dagen före hade vi varit ute på en lite längre skritt och travrunda där jag ökat travsträckan med ca 100 meter. Hon var mycket pigg och framåt då... Hältan var inte så kraftig så jag kollade bara henne på vägen och sen fick hon gå i hagen resten av dagen. BoT på natten och så var hon haltfri i morse...gick en 45 minuters promis med henne utmed banvallen utan att hon markerade det minsta. Bara att hoppas att det var något högst tillfälligt bakslag:cool:. Fortsätter med promenader vid handen och blir hon inte sämre rider jag nästa vecka igen...

Shit vad knepiga grejer ni hoppar redan! Han löser ju det kanon :)

Och jag bara älskar mörkt gulbruna hästar :love:

Var inte så knepigt, lite linjer bara. Men han har rätt lätt för sej och är väldigt okomplicerad, försöker göra rätt hela tiden även om energin tog slut .

Uffes kommentar var. vilken märklig färg han har :rofl:

Jo han gillar att överdriva :D

Han gjorde likadant på löshoppningen på 3-års testet och dommaren lydde honom snabbt och höjde :rofl:

Varför hoppa smått när man kan hoppa högt på en gång är hans tanke typ..

I fredags var vi på den första behandlingen på stav han fick två sprutor i varje bakknö och en på vardera sida av ryggen.
dom sprutade in tuppkam och kortison.

som läget ser ut nu så tror inte vetrinärena att han kommer ha en chans men skulle allt gå riktigt bra skulle han kanske kunna gå i skogen eller lättare dressyr men kommer aldrig kunna hoppa igen.

det är så det ser ut för oss nu ska tbx om 2,5 vecka

Smyger in från 05 tråden.

Är det någon som kommer ihåg avstånden på löshoppningen för stor häst? På treårs då.

på häst ska de vara mellan 7-7.50 . man får använda andra avstånd men då blir de poängavdrag.
Kolla på asvh.se så står reglementet där.

Calle gick på 7 först i början sennär han blev säkrare o tog tag mera så gick han på 7.20.

Dina filmer var ju jättebra! Kul att se :d
Båda två ser väldigt coola och välridna ut, sen är det ju plus i kanten att de är söta också ;)

Din hoppade ju jättefint! Hoppas han blir frisk och kry snart så han kan visa vart skåpet ska stå :d:D

Neeej, vad tråkigt :( Håller tummarna för att det bara är nått smått, som går över på ett kick....

Ja coola är dom verkligen , nästan för coola.
Man skulle önska att dom försökte fara iväg ibland o hitta på bus men dom är bara cool.
Antar att de kommer ev bus senare när dom fått lite mera styrka och har mera koll på grejjerna. Just nu försöker dom bara klura ut vad de är som är så viktigt med o hoppa över hinder.

Calle har trimmat lite dressyr på täkten idag och då var han mkt piggare , roligare att springa på en täkt full med snö istället för o springa i ridhuset.
ikväll och imorgon ska mamma rida Q.

Oj, vad fin Saga är!!:)

Jag hade inte blivit besviken om jag hade köpt henne, synd att det var just henne jag tittade på först...
Men då hade jag ju inte hittat Elvira, och det hade ju också varit himla synd. :crazy::angel:

Jaja, man kan inte få allt här i världen...:cool:

Allmänt i tråden:
Jag har inte öppnat den här tråden sedan i somras någon gång, tror jag, för det har bara varit elände och inte ett dugg inspirerande att läsa om allas framsteg med sina 3-åringar...
Men så ser jag att så många har haft problem!:o:(

Elvira fick ju fång i juni, och har varit konvalescent ända fram till någon gång i september då jag började gå små promenader med henne. Sedan har jag fortsatt med lite tömkörning och lättare longering varvat med markarbete för att gymnasticera lite sidvärtes osv.

Pga sadelbrist har jag inte suttit på henne förrän nu efter nyår, men det var inga som helst problem, bara att hoppa upp och ta vid där vi slutade i våras. Hon är en rikig pärla på det viset!! :love:

Hon känns mycket mera mogen och stabilare i psyket (kastar inte av mig för att det springer en häst i hagen bredvid, t.ex...) så jag tror inte att det varit någon nackdel med såpass långt riduppehåll som det ändå blev.

Nu har vi roligt ihop och ser äntligen framåt igen.:banana:

Nej ALLA vilor långa som korta tycker jag bara gör att hästen går framåt när de är så unga! Tiger kändes väldigt mycket mer stabil i hela sin kropp, han har vilat fårn ridning sedan september tills nu nyss.

Jobbigt med fång :( Vad kom det av? Var skiträdd att Tiger hade fång när det frös o han ömmade jättemkt. Har haft belastningsfång på en ponny tidigare pga hon tappade en sko när det var barmark o fruset o gick i hagen 1 eller 2 dagar. Det är så SVÅRT att se om det kommer tillbaka lite vilket det gjorde på henne till och från.

Men kul att ni är på G igen :D :bump:

Neeej, vad tråkigt :( Håller tummarna för att det bara är nått smått, som går över på ett kick....

Uppdaterar lite...

Hon blev bra samma dag som hon visade hälta. Inte en markering på kvällen vid insläpp...Nu har fröken fått gå långa promenader i repgrimma vid handen. Hon har inte visat mer hälta *håller andan*... Står med BoT-paddar på varje natt nu och kommer att få göra det ett bra tag framöver. Sitter upp igen nästa vecka...*håller tummarna*

Märker du skillnad när du har BoT paddar?

Funderar på att köpa dem och ha dem på min häst så klanske det påskyndar läkningen eller vad tror ni?

Han är opererad i bägge bakkotorna (kotsenbenen)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama