Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?
*kl*
Igår blev Tigerpojken skodd runt om igen.
"jaha, jaja, nu fattar jag vad ni menade" sa hovis när jag travade honom på gårdsplanen efter skoning. HELT annan trav på honom direkt. Hovis har bara sett honom in action när han var öm, då tyckte han han mest såg ut att ha kort dålig trav o vara lite ömfotad. Han kunde inte föreställa sig att Tiger travade såhär när han var "frisk"
Härligt
Dock var han lite jobbig att sko. Sist spikade ju grannen på en tappsko i panik när vår hovis var borta, med 2 sömtryck o 1 sömstick som följd. Märktes tydligt för han såg väldigt ledsen ut när vår hovis skodde framhovarna
Men hovis är så lung o snäll o jag höll emot lite på knäet när han ville dra upp tassen och då gick det bra.
Vi kommer förmodligen aldrig mer låta honom gå barfota, iaf inte så länge det är blött. Trots att jag sett massa trådar här på buke om de avkapade bärränderna (där hovväggen raspats upp 1 cm så hästen gått helt på sulan) missade jag helt likheterna. Tigers hovvägg flisar upp sig lite längst ned såfort man skor av honom (precis som han mors hovar) och det har resulterat i att han inte haft ngn bärrand alls att gå på, han har i princip gått helt på sulan. Det kanske funkar på sommaren vid vila när det är torrt o hoven/sulan är hård som sten men nu när det är blöt funkar det inte alls. Han går obehindrat i lera men minsta sten gör det ont. Och när det frös en dag här ville han inte röra sig alls i hagen
Och nu skulle jag rida
Men här har öst ned regn sedna i morse... Hoppas det blir bättre så jag kan rida efter deras lunch, så sugen! spec efter att vi var o kolla lite hoppträning igår. Såg en helfestlig unghäst, henne ska jag o Tiger ha som idol