Hur långt har knoppningen kommit i början av april?

Manza

Trådstartare
Dagens kanske märkligaste fråga, men jag saknar helt förmåga att minnas från år till år. Så, hur långt har knoppningen hunnit i början av april i Stockholm? Börjar träden skifta i grönt eller är det fortfarande brun misär då?

Heter det ens knoppning?

I början av april är om sisådär tre veckor.
Jag skulle säga "brun misär".

Att träden knoppas betyder väl att knopparna börjat svälla och håller på att spricka upp. Du får nog vänta någon vecka till.

Fast allt, absolut allt, beror på vädret. blir det varmt nu och håller i sig så knoppas det mesta. Som det är nu misstänker jag - som inte bor i Stockholm - att det knappt tittar upp några lökar ens.

Hörni stockholmare - här har ni det?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: soom
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 688
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 045
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama