Hur långt har er bil gått?

Sv: Hur långt har er bil gått?

Mercedes ML 400 -04 som gått 24 500 som jag nu haft i 5 år.

Är extremt nöjd och fasar för den dagen det är dags att byta. Prio 1 för mig är att ha en BRA dragbil. (Stora hästar, stort släp och vill kunna dra minst 2 700 kg.)

Knapp

Jag har en Mitsubishi galant V6 - 99 som strax rullar över 23.000 mil. Och jag räknar med att den som minst rullar 10.000 till. Bilen i fråga är välskött och alltid servad som den ska.

Miltalen är inte det viktigaste när man köper begagnad bil, utan de är hur välservade de milen varit. Dåligt servade bilar kan mycket väl vara slut innan de rullat 20.000 mil liksom.

Över 10 000 börkar saker behöva lagas och bytas, då blir det dyrt.
Finns en anledning till att tex förmånsbilar byts efter tre år :)

Min har gått 18 000 och har kostat duktigt senaste åren.
Jag har servat var 1500 mil men saker slits.

*kl*
V70 -06, 2.4d. Hade gått runt 16 när jag köpte den, nu är den snart uppe i 23. Långmilare med full servicebok från tidigare ägare och jag tror den kommer vara med mig i många mil till :)

KL

Min supersaab från -06 har rullat ca 17700 mil, den hade gått ca 3000 mil när jag köpte den för 5 år sen.
Har bara utfört service på den när den ska ha det och sen har det varit normala slitdelar som har gått så inget konstigt eller krångligt alls med den.
Helt klart en av de bästa bilarna jag ägt!
Är helt övertygad om att den rullar minst lika långt till.

volvo 745. mätaren har stannat på 39tusen nånting mil, men den rullar än.. :)
Min första bil (audi 100) hade gått 33333mil när jag köpte den, när den skrotades hade den gått 42000..
Renaulten jag hade hade en motor som hade gått 8000-9000mil, den skar efter ett år..så säg den hade gått 10-12tusen mil då.
Gamla bilar verkar gå längre än nya är min slutsats.

Min Citroen från 1999 har rullat strax under 10.000 mil. Det är rätt lite på 14 år.

Jag köpte den 2004 och då hade den gått 4000 mil, så både jag och förra ägaren har kört rätt sparsamt.
Kamrem bytt en gång, servas vid behov så att säga.

kl

Ford mondeo 04,bensin V6a. har nu gått ca 28000mil men är välservad och skött så den både går som en klocka och ser bra ut än så länge.

Golf V från -07, har gått 15600 mil vilket mestadels är långmil. Räknar med minst 30000 mil, anser dock att den har gått så pass mycket att den inte är värd att sälja.

Han är annars i mycket fint skick, och så diesel som drivmedel.

Min Saab 900 från -87 har gått snart 17 000 mil, hade gått 11 000 när jag köpte den 2009.

VW Golf V5 -00.
Har gått 24580 mil. Hade gått 23 nåt när jag köpte den. Har inte haft den så länge.

Jag tror att jag är värst hittills. Volvo 740 -92, har rullat 76 500 mil and still going strong... Den gick som taxi en gång i tiden.

Jag har en likadan bil. 40 tusen nu :D

Hur sköter du den? Misstänker att min bil skulle må bra av att bli igenomkollad snart. I övrigt lagar jag bara det som behövs, typ byter bromsar osv.

Jag kan ingenting om bilar egentligen. Men jag tänker som så att en bil med högt miltal kan ju inte ha stått alltför mkt på verkstan, därmed så borde det inte vara ett måndagsexemplar till bil. Eller tänker jag fel nu??

Har en V50 diesel -04 27 **** mil, varav 1500 med mig. Går klockrent än så länge, ska in på verkstad snart och byta temperaturmätaren då den ofta visar måååånga minusgrader och det påverkar tyvärr bränsleåtgången. Samtidigt ska vi byta sensorn till xenonljusen då den är trasig, även bromsar ska bytas då, men det är ju förbrukningsvara :)

Min har snart rullat 28000 mil. En 98as subaru outback. Jag anser det vara relativt lite jämfört med andra äldre subarus. Ser min som ung! Mammas volvo 745 från 90 är inne på 47000. Den är.. mindre ung :D

* Har ingen egen bil av givna anledningar - saknar även kunskap om ämnet så jag ursäktar om svaret nedan skulle bli en smula konstigt *

Min familj har två bilar.
Den första är en BMW "normalstor" från 2008, vi är enda ägarna - har gått 13 000 mil.
Den andra är Volvo med "utstickande svarta grejer" från 1979, har haft flera ägare - har gått 19 500 mil.

Konsumentverket, försäkringsbolag m.fl. brukar räkna med 1500 mil/år som en normal körsträcka för personbil som bara används för privat bruk. Jag förutsätter att det avser bilägare som inte har särskilt långt till jobbet. Dieselbilar brukar i regel ha fler mil på mätaren i samma årsmodell. Mina bilar rullar sedan år 2003 ungefär 3000-4000 mil per år i snitt, vilket nog får anses som lite längre men inte extremt. Som någon annan skrev och baserat på mina bilar skulle jag för samma peng hellre köpa en välskött och välservad bil med fler mil på mätaren och av yngre årsmodell än en något äldre med färre mil, oklar servicehistorik och/heller skabbigt utseende.

Jag har en likadan bil. 40 tusen nu :D

Hur sköter du den? Misstänker att min bil skulle må bra av att bli igenomkollad snart. I övrigt lagar jag bara det som behövs, typ byter bromsar osv.

Jag har nyligen tagit över bilen från min mors man, då min förra bil var tvungen att vandra vidare tilde sälla jaktmarkerna. Bilen är pedantskött sedan tidigare, men mycket har ju bytts ut ned åren så som koppling, växellåda osv. Jag försöker underhålla den så gott jag kan men kommer inte att lägga ner några större pengar på fix.

Förra bilen, Saab 9000 -96, ca 34 000 mil, hade lätt kunnat gå mer!
Nuvarande, Saab 9-5 aero -05, ca 17 000 mil. Köptes i dec med ca 14 000 mil avklarade, ansågs vara ganska lite enligt bilkunnige far och tidigare ägare på bilen :P

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
367
Senast: Fetaost
·
Fordon Jag skulle vilja ha ett annat nackstöd på min bil för det som finns passar inte min rygg. För mig som har ryggproblem skjuter mitt...
Svar
18
· Visningar
828
Senast: Seaside
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
519
Senast: Windy
·
Fordon Funderar att ev byta bil till hösten. Har idag en Kia Rio 2016 och det är i den storleken jag tänker mig. Gärna SUV- aktig, men inget...
Svar
19
· Visningar
1 044
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix