Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Saab - noterade idag att den gått ca 27.000mil fast vi tycker väl den sjunger lite på sista versen ... men gick igenom årets besiktning så den får rulla lite till.
Jag funderar på att köpa mig en SUV men den ska vara begagnad. Sitter och kollar runt på annonser och tänker lite på hur långt en bil ska ha gått för att ha gått långt sas. Vad säger ni? Hur långt har era gått? Vilket märke?
Nääää!Samma SUV som du köpte då?
Och jag har lyckats behålla Forden hittills. Numera har den gått över 26.000 mil, men det rullar på så fint än så längeSv: Hur långt har er bil gått?
I år köpte jag en mondeo -09, diesel. Den hade gått 11300 mil, helt rimligt för en norrlandskörd dieselbil.
Nu har jag tänkt behålla den här bilen lite längre än de 1,5 åren jag haft de tidigare. Blir onödigt dyrt att hålla på och byta bil så ofta
Apropå det här med miltal vs. skick:
Jag tycker inte att man ska stirra sig så blind på miltalet, iaf inte om det är en äldre bil (<15 år). Har själv (tyvärr) erfarenhet av det. Och bara för att ta de bilarna som exempel:
Min första bil - köpt maj -15:
Volvo 940 GLE -97. 1 ägare. 17 500 mil. 18 000 kr. En jättefin bil eller hur, lågmilad, få-ägd och allt? Not. Den var ett vrak med stort V. Rost övermålad med Tipp-Ex. Knappt någon dokumentation - och det lilla som fanns var förfalskat. Genompryglad genom besiktningen flera år i rad. Hade miljontals fel, och var egentligen helt livsfarlig att köra med. Rasade i september -15 och såldes i början av oktober -15 för 7 000 kr till några överlyckliga ca. 20 åriga killar i Norrköpings-trakten. Vad jag hört ska den vara renoverad till toppskick nu.
Min andra bil - köpt april -16:
Volvo 850 2.5 SE (GLE) -96. 3 ägare. 22 500 mil. 8 000 kr. En (då) 20 år gammal bil i typ bruksskick, kunde man ju tro. Nej, nej. Den är enormt fin! 100% rostfri. Motorn går perfekt. Helskinnsklädseln är inte ens sliten! Dock behövde kamremmen bytas akut när vi köpte den, men vi fick "rabatt" direkt utan att ens behöva förhandla (var en privatperson som sålde). Enda felet den har nu är att mätaren har stannat på 22 972 mil - fast bilen gått ca. 24 000 mil IRL. Enligt pappa har den t.om. samlarbils-potential.