Hur långt har er bil gått?

Jag funderar på att köpa mig en SUV men den ska vara begagnad. Sitter och kollar runt på annonser och tänker lite på hur långt en bil ska ha gått för att ha gått långt sas. Vad säger ni? Hur långt har era gått? Vilket märke?

Volvo 945 från -93 har gått 47000 mil går fint ännu
Volvo 940 från -95 har gått 9000 mil känns som ny
Volvo 740 skatte befriad från -87 ca 15000 mil går som en klocka
Är mycket noga med att byta olja och oljefiler minst 2 ggr per år och kvalitets olja.
Söker en ok Volvo 240/245.

VW passat -13. Gått 12 000 endast service men nu ska den bytas innan den börjar krångla.
Saab 900 -94. Gått 16 000 och motorn går fint men växellådan sjunger på sista versen liksom resten av bilen tycker jag.

här körs det bara Volvo
Den gamla S80'n -00 hade gått 28000 mil när vi sålde den för snart 5 år sedan
Min V70 -06 har gått över 19000 mil
och mannens s80 -12 än så länge 12000 mil
vi köper beg leasing/företagsbilar för de brukar vara välutrustade och framförallt servade
numer har vi egen servicetekniker hos Volvo som fixar allt :)

Min alskade Range Rover fran 2008 hade gatt 27000 Svenska mil ... och jag har kort alla utom de forsta 1500 milen. ACn la av, och ar en dyr historia pa Range Rover, dessutom var det ett definitivt "hack" i vissa vaxlingar av automatladan. Aven en ny vaxellada ar mycket dyrt ... liksom allt annat pa en Range Rover:angel:
Jag saknar henne mycket :cry: men far leva med en 2017 Chrysler Pacifica som gatt 1000 mil. Nar jag fatt till ordentliga burar till hundarna och "flyttat in" i den ordentligt kanns det forhoppningsvis battre ... men jag kommer nog att sorja Rangien lange an.:cautious: Atminstone kanns det mycket battre att tanka da jag betalar nastan bara halften och anvander nastan bara halften sa mycket bensin ocksa. :)

Volvo V70 årsmodell 2000 mil: 30 000 när som hellst.

Volvo V70 årsmodell 2015 mil: 9000

Den gamla kör vi inte mycket med alls. Den är bara en nödbil när den andra bilen är upptagen.

Apropå det här med miltal vs. skick:
Jag tycker inte att man ska stirra sig så blind på miltalet, iaf inte om det är en äldre bil (<15 år). Har själv (tyvärr) erfarenhet av det. Och bara för att ta de bilarna som exempel:
Min första bil - köpt maj -15:
Volvo 940 GLE -97. 1 ägare. 17 500 mil. 18 000 kr. En jättefin bil eller hur, lågmilad, få-ägd och allt? Not. Den var ett vrak med stort V. Rost övermålad med Tipp-Ex. Knappt någon dokumentation - och det lilla som fanns var förfalskat. Genompryglad genom besiktningen flera år i rad. Hade miljontals fel, och var egentligen helt livsfarlig att köra med. Rasade i september -15 och såldes i början av oktober -15 för 7 000 kr till några överlyckliga ca. 20 åriga killar i Norrköpings-trakten. Vad jag hört ska den vara renoverad till toppskick nu.
Min andra bil - köpt april -16:
Volvo 850 2.5 SE (GLE) -96. 3 ägare. 22 500 mil. 8 000 kr. En (då) 20 år gammal bil i typ bruksskick, kunde man ju tro. Nej, nej. Den är enormt fin! 100% rostfri. Motorn går perfekt. Helskinnsklädseln är inte ens sliten! Dock behövde kamremmen bytas akut när vi köpte den, men vi fick "rabatt" direkt utan att ens behöva förhandla (var en privatperson som sålde). :up: Enda felet den har nu är att mätaren har stannat på 22 972 mil - fast bilen gått ca. 24 000 mil IRL. Enligt pappa har den t.om. samlarbils-potential.

Min gamla bil en Subaru Legacy -05 hade gått nästan 22 000 mil när jag sålde den vidare.

Min nya en Volvo V70 -15 har gått ca 10 000 mil (jag är andra ägaren på den). :)

Sv: Hur långt har er bil gått?

I år köpte jag en mondeo -09, diesel. Den hade gått 11300 mil, helt rimligt för en norrlandskörd dieselbil.

Nu har jag tänkt behålla den här bilen lite längre än de 1,5 åren jag haft de tidigare. Blir onödigt dyrt att hålla på och byta bil så ofta :p
Och jag har lyckats behålla Forden hittills. Numera har den gått över 26.000 mil, men det rullar på så fint än så länge :)

Apropå det här med miltal vs. skick:
Jag tycker inte att man ska stirra sig så blind på miltalet, iaf inte om det är en äldre bil (<15 år). Har själv (tyvärr) erfarenhet av det. Och bara för att ta de bilarna som exempel:
Min första bil - köpt maj -15:
Volvo 940 GLE -97. 1 ägare. 17 500 mil. 18 000 kr. En jättefin bil eller hur, lågmilad, få-ägd och allt? Not. Den var ett vrak med stort V. Rost övermålad med Tipp-Ex. Knappt någon dokumentation - och det lilla som fanns var förfalskat. Genompryglad genom besiktningen flera år i rad. Hade miljontals fel, och var egentligen helt livsfarlig att köra med. Rasade i september -15 och såldes i början av oktober -15 för 7 000 kr till några överlyckliga ca. 20 åriga killar i Norrköpings-trakten. Vad jag hört ska den vara renoverad till toppskick nu.
Min andra bil - köpt april -16:
Volvo 850 2.5 SE (GLE) -96. 3 ägare. 22 500 mil. 8 000 kr. En (då) 20 år gammal bil i typ bruksskick, kunde man ju tro. Nej, nej. Den är enormt fin! 100% rostfri. Motorn går perfekt. Helskinnsklädseln är inte ens sliten! Dock behövde kamremmen bytas akut när vi köpte den, men vi fick "rabatt" direkt utan att ens behöva förhandla (var en privatperson som sålde). :up: Enda felet den har nu är att mätaren har stannat på 22 972 mil - fast bilen gått ca. 24 000 mil IRL. Enligt pappa har den t.om. samlarbils-potential.

För mig är 18 eller 22' mil same shit. Det är en gammal bil, man kan ha tur eller otur.

Toyota Avensis -05 26.700mil

Älskar min bil! Vi har haft den i 6 år och tror den gått ca 15.000 när vi köpte den av svärfar. Nu sista året har lite saker behövt fixas. Annars har det bara varit bromsskivor o sånt "vanligt" slitage. Helt suverän!

Apropå Opels låga kvalitet. Vi har en Opel Astra -98 som gått lite över 30 000 mil och den har klarat besiktningen de senaste fem åren utan någon anmärkning. Servicen består i att vi byter motorolja och filter någon gång men i övrigt har vi inte gjort något alls, jo handbromsvajern fick vi byta för den gamla gick lite trögt. Innan dess hade vi en likadan som gick +40 000 mil innan den helt plötsligt en dag inte ville starta.

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
367
Senast: Fetaost
·
Fordon Jag skulle vilja ha ett annat nackstöd på min bil för det som finns passar inte min rygg. För mig som har ryggproblem skjuter mitt...
Svar
18
· Visningar
828
Senast: Seaside
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
519
Senast: Windy
·
Fordon Funderar att ev byta bil till hösten. Har idag en Kia Rio 2016 och det är i den storleken jag tänker mig. Gärna SUV- aktig, men inget...
Svar
19
· Visningar
1 044
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama