Har dragit gränsen redan innan vi börjat faktiskt. Jag vill inte. Alls.
Problemet ligger hos oss båda - jag har pcos och jag hade kanske gått in mer för det om det var så att jag var tvärsäker på att han fungerade till hundra procent.
Men jag mådde så extremt dåligt psykiskt under den tiden , från augusti -10 till mars -11 -som jag höll på med de där förbannade puregonsprutorna.
Förutom själva sprut-tagandet, alla VUL och alla mil fram och tillbaka till kliniken så den psykiska påfrestningen av att hoppas ...och det gick åt pipan, för att börja om och hoppas...och det gick åt pipan.
Jag utsätter mig inte för det - har en hel del vänner som jag pratat med detta om som gått igenom olika varianter själva men jag blir inte peppad, inte ett dugg.
Jag bestämde att jag skulle släppa det helt under -12 och börja rota i något alternativ -13 men vet ni vad, jag kände mig aldrig redo att gå igenom det här.
Jag har väl haft åldern med mig (!) just för att det inte var så länge sedan jag fyllde 30. Men nu har jag börjat fundera mer och mer över adoption såtillvida att jag börjat prata med min man om det.
Det kanske är vägen för mig - men samtidigt har jag inte ett dåligt liv utan barn heller - jag mår faktiskt väldigt bra.