Hur långt gången?

Lycanthrope

Trådstartare
En katthona är ev dräktig, stor om magen. Hur långt gången bör hon vara då? Inte enorm om magen men klar skillnad.

Hon levde ute innan hon flyttade för ungefär en månad sedan, det måste ha varit innan då?

Hon ska kastreras, då tar de väl ut det som är därinne också?
 
Sv: Hur långt gången?

Omöjligt för oss här att säga... att du inte hör med en veterinär istället???
Ungarna kan aborteras om hon inte är för långt gången...
 
Sv: Hur långt gången?

Det är väl inget att bli upprörd över?
Hur svår är frågan? Om jag ställer den såhär i stället; Vid vilken dräktighetsvecka börjar magen bli stor på kattmor?

Det är för övrigt inte min katt.
 
Sv: Hur långt gången?

Efter 5 veckors dräktighet brukar man se att magen börjar växa. Hur mycket beror helt på hur många foster det är. Från 7 veckor kan man känna fostrens rörelser, men det förutsätter att honan ligger fullt avslappnad på sidan så att man kan hålla handflatan lätt på hennes mage en stund.
 
Sv: Hur långt gången?

Tack för svaren!
Magen är ju helt klart större och lite hårdare, men då borde hon alltså blivit dräktig iaf innan hon kom till sitt nya hem? (1 mån sen ungefär)
 
Sv: Hur långt gången?

Är bröstvårtorna röda och "svullna" då? De ska de vara vid 1 månads dräktighet. Annars är hon nog bara tjock..:)
 
Sv: Hur långt gången?

Jag vet faktiskt inte vad veterinärer har för gräns för att "abortera foster" i samband med kastrering. Jag tänker på att katter går ju dräktiga så mycket kortare tid än människor är gravida men det kanske inte finns någon sådan gräns? Det kan nog din veterinär svara bäst på.

Sen kanske du redan vet om att katter kan bli runda av magen för att de har mask:eek: så har ni inte redan avmaskat så kanske det är värt att prova.
 
Sv: Hur långt gången?

De gör det inte om honan är för långt gången, men exakt när det är, det vet jag inte..
 

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 636
Senast: Frida.G
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 467
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 986
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp