Nu far ni val ta och ge er!!!
Jag forstar inte varfor folk blir sa hysteriska nar det galler priser pa hundar. Det handlar faktiskt inte om vad en hund ar vard, utan vad nagon ar villig att betala for den - precis som med hastar eller nagot speciellt samlar objekt!
Det ar marknaden som styr, om marknaden ar villig att betala ett visst pris for en vara, sa saljs varan for det priset!!
Om nagon ar villig att betala 25.000:- for en chihuahua, sa far val den personen gora det. Sjalv hade jag aldrig betalat sa mycket for jag har inte rad, men jag har ju redan en chihuahua, sa jag behover egentligen inte en till.
Hur som helst sa tycker jag inte att det ar varre att en person vill ha en sot, liten hund som de kan gosa med, an att en liten tjej ska fa en ponny for flera hundra tusen, for att tavla LA med!!
Visst har alla vi som foder upp djur av olika slag ett ansvar att salja till personer som vet vad de sysslar med, eller som ar villiga att lara sej, men man kan inte vara misstanksam mot alla andra personer i varlden. Det finns personer som ar duktiga pa att ta ansvar for ett djur, aven fast man kanske inte trodde det!!
Dessutom var ju denna lilla vita chihuahua-tiken som traden handlade om
jattesot!! Hade jag 25.000:- som bara lag och skrapade, hade jag velat ha henne ocksa!!