Hur länge växer en PRE?

HannaZ

Trådstartare
Ja som rubriken lyder; Hur länge växer en PRE? Har för mig att de är ganska sena.

En vallack som är 155 cm som 5-åring är det troligt att denne blir nån cm mer eller två?

Sv: Hur länge växer en PRE?

Ja, PRE hör till de raser som är något senare i utvecklingen än genomsnittet. Det är förstås omöjligt att säga huruvida en 5-åring kommer att fortsätta växa, jag skulle kanske inte räkna med det. En PRE på 155 cm är dock ändå en rätt "stor liten häst" (i jämförelse med t.ex. ett modernt halvblod) då den oftast får mycket resning och massa.

Såg även din andra fråga, men har ingen info till dig annat än en länk till Impavido-MAC i spanska stamboken, utifall att du inte redan har sett den. Finns även här. Impavido kommer från ett av Spaniens mest välrenommerade stuterier, Cárdenas. Han verkar inte ha använts så mycket i aveln. Enligt stamboken har han bara två PRE-avkommor, båda födda 2004.

Tack för svaret! Har nog läst det mesta som går att söka på via google om honom.

hej vet inte om jag är sent ute men såvitt jag vet finns det 3 levande avkommor till Impavido-MAC, varav en ägs av mig. Det sista ínformationen jag har om honom är att han var till salu i tyskland sedan dess har jag inte fått fram någon mer info om honom.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
10 996
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 033
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 359
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 564
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka