mino
Trådstartare
Funderar en del på hur länge man vill/orkar vara hemma med sin bebis. Vi har diskuterat 19-20 månader som vi kommer dela ganska rakt av (sambon ev nån månad mer). Men så här innan man har bebisen på plats känns det som jättelång tid att vara hemma på heltid, man kanske kommer bli lite koko? Samtidigt tycker jag att det skulle vara bra om barnet kan gå och säga ett ord eller två innan det behöver börja på dagis. Har dock ingen aning om vad som är bäst.
Dessutom oroar jag mig lite för att sambon ska bli galen av så lite social kontakt på dagarna (han har mkt större behov av det än vad jag har). Men jag vill helst inte börja krångla med nåt halvtidssystem, ingen av oss har jobb där det funkar särskilt bra. Det är lättare att jobba heltid och att flexa för oss båda.
Vad är era erfarenheter av detta?
Dessutom oroar jag mig lite för att sambon ska bli galen av så lite social kontakt på dagarna (han har mkt större behov av det än vad jag har). Men jag vill helst inte börja krångla med nåt halvtidssystem, ingen av oss har jobb där det funkar särskilt bra. Det är lättare att jobba heltid och att flexa för oss båda.
Vad är era erfarenheter av detta?