hur länge utan vacc.?

nira

Trådstartare
Upptäckte idag att min häst skulle vaccinerats den 10:e december :o. Så nu måste han grundvaccineras igen...
Vi ska ringa veterinären på måndag, men jag undrar hur länge pållen kan gå utan sprutan, eftersom det redan gått ett tag. :confused:

Det är nog inte nödvändigt att grundvaccinera igen eftersom vaccinet inte går ur så fort. Problemet är att du måste ha det gjort i tid på intyget för att få tävla.

Om du inte ska tävla så är det ingen fara!!
Jag skulle gjort det i Maj men gjorde det i Augusti på klinik och dom sa att det var OK!!
Men hör med Vet. när du ändå beställer tid!

Det är väl extra viktigt att vaccinera nu när det är förkylningstider även för hästar. Får din häst influensa så får du ingen ersättning för behandlingen från försäkrningsbolaget....Jag tror nästan att du måste grundvaccinera för att få ett fullgott skydd- särskilt om du ska ut och tävla och din häst träffar på många andra hästar.

God Jul!

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 213
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka