Hur länge tävlar storhästar i avd B ?

M

MontéBruden

Hejsan.
Tänkte bara fråga hur länge storhästar tävlar avd B?
Vilken ålder får dom tävla avd A ? Och vilken ålder måste dom börja tävla avd A ? Eller finns inget sånt :) Lixom hur länge kan man välja att tävla avd B ? :)
Förtår inte ^^ Taack så mycket! Hoppas på svar! Kraam :)

Sv: Hur länge tävlar storhästar i avd B ?

Till att börja med så finns TR på nätet nuförtiden, kostnadsfritt.

I hoppning får man tävla avdelning B hur länge man vill.
Man får gå upp till avdelning A när hästen är sex år gammal och gjort rätt antal felfria rundor i avdelning B på den aktuella nivån. (Eller högre.)
Minns inte antalet felfria rundor men all information du behöver finns i TR på förbundets hemsida.

Året då hästen blir sju år får den starta i avdelning A utan felfria rundor tidigare.

Är hästen 6 år eller yngre ska du ha gjort två felfria rundor på den aktuella höjden, innan du får starta avd.A.

Är hästen 6 år eller yngre ska du ha gjort två felfria rundor på den aktuella höjden, innan du får starta avd.A.

Du kanske också ska ta och studera TR?!

Hästar fem år och yngre får inte starta avdelning A öht.

Tillägg överlag:
De två felfria ritterna ska ha gjorts det aktuella året.

Okey, tack så mycket! :)

Helt rätt! My bad.. trött elr nåt!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 088
Senast: Bison
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 096
Senast: Sirap
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka