Hur länge tar det??

Sv: Hur länge tar det??

Feta katter tar låmg tid på sig att göra av med narkosmedlet. Min fetknopp skrämde oss rejält med det, åkte i väg till Ultuna sent på kvällen, men där blev vi lugnade att det troligtvis bara var det som var fel. Och mycket riktigt, med mer tid så gick det över precis som det skulle. Han är den enda av våra som kräkts i samband med uppvaket, men kissat på sig har även hänt någon av de andra.

Brukar låta dem stanna i transportburen till en början, och låta dem pröva gå runt under övervakning så jag kan hindra dem från att försöka hoppa och klättra tills de piggnat till ordentligt.

Jag kastrerade mina killar idag.
Lämnade in dom klockan 8:00 och hämtade upp dom klockan 15:00.
Då var dom redan vakna och hyfsat pigga.
När jag kom hem försökte jag ha dem i badrummet, men det ville dom inte så jag släppte ut dom.
Dom är inte vingliga men mkt slöa och sover i princip hela tiden.
Bruce har ätit lite och även busat lite med husse men Oasis vill inta ha nåt än.

Det är ju väldigt individuellt det där oxå. Hankatten som sövdes förra veckan somnade i kattlådan när han kom hem. Han var ju så kissnödig, vinglade bort till lådan, kissade och somnade sittande o välte så han stod på näsan i lådan :rofl: De är väl lite olika känsliga för narkosen oxå. Mormors hankatt var pigg på kvällen efter sin kastration. Så jag tror det är lite från katt till katt hur de reagerar, och hur lång tid det tar för nakosen att gå ur kroppen.

Ang att kissa på sig så blir de kissnödiga av "sövningsmedlet" så det kan väl sägas är ganska normalt.

Man ska tänka på att alla katter som nämns här kanske inte har "sövts" på samma sätt.
Antingen kan man söva dem på Domitor+Ketalar vilket ger en narkos eller så kan man välja endast Domitor plus en lokalbedövning av testiklar plus sädesledare (tror ingen kastrerar hankatter på gas).
De allra flesta katter spyr när man ger dem Domitor, jag har dock inte sett ngn katt som spyr av Antisedanet (uppvakningssprutan) men har för lite erfarenhet för att säga att det inte har med saken att göra.

Jag vidhåller fortfarande att 12 timmar är onormalt lång uppvakningstid och att njurarna bör kollas med blodprov.

Liknande trådar

Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mrs Norris är en omplacering och just fyllt åtta år. Senaste ägaren fick henne i septem förra året. Hon ska vara okastrerad enligt både...
Svar
4
· Visningar
738
Senast: Sol
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama