Som med allt annat så har det säkert studerats hur hundar mår av att vara själva för länge.
Inviduellt eller inte. Jag har då allafall inte samvete att min hund skulle ligga själv hela dagarna. Vi människor är så egoistiska så vi absolut ska ha hund, oavsett om det bli bra eller inte.
Och bara för några låter sina hundar ligga själva hela dagarna, så är väl inte det rätt.
Och jag dra inte alla över en kan filiduttan. Förstår inte ens hur det ordspråket kunde komma med här
Men du skrev att så länge hunden inte mår dåligt så... Ja, det är lätt att skriva och säga så. För hunden har inget val, utan den får acceptera . Sen om den mår bra av det, är ju inte säkert.
Och som ett inlägg skriver. **Min hund tycker det är skönt att få vara själv, för då får den sova** Jag antar den har hela natten på att sova också.
Jag är inte exemplrisk själv om ni nu tror det. Mina kan också få en lång dag ibland. Men jag skulle inte kunna tänka mig att ha det så jämt. Då skulle jag få dåligt samvete.
Jag tänkte själv placera om min hund när jag blev singel och jobbade heltid. Jag t o m lämnade bort henne två månader för att se om jag fixade att vara utan hund. Men jag ville det inte, så till slut ställde min snälla mamma upp och hade henne varje dag.
Innan hon kunde ha henne så ställde snälla vänner upp. Nu är jag inte singel längre och jobbar hemma. Så nu är det perfekt för mig och mina hundar tycker jag. Men självklart förstår jag att alla inte kan ha det så här. Man kan ha hund om man jobbar heltid, men jag tycker man får fixa på något sätt så den slipper vara själv 9 timmar. Folk gör som de vill, men detta är min åsikt
Och jag vet det finns hundar som fixar att vara själva och bara sover och kopplar av. Men ska de "staffas" för det och vara själv mycket.
Men det var jobbigt, att vara beroende av andra. Jämt tänka på att hämta och lämna. Nu vet jag hur det är att ha barn som ska lämnas på dagis jämt
*stress, stress*
Och jag tror att de flesta här gör allt för sin hund och försöker fixa så allt är bra. Jag menar inte att klaga på någon. Alla gör som man vill. Men som sagt. Det finns rekomendationer. Och jag tycker egentligen det borde vara mer än så. Jag vet sånna som kanske åker bort två-tre dagar och låter hunden vara själv. Det kommer bara någon att ge mat och går ut med dom. Men jag är helt övertygad om att det inte är någon idé att anmäla. För hunden/hundarna kommer ut och får mat, så det finns nog inget att göra. Kankse de skulle få ett påpekande, men inte mer tror jag.
Märkst det att jag är engagerad just i denna frågan
Norrlänning, nu svarade jag inte bara dig här