Hur länge kunde ni rida?

Puttar upp denna tråd då det känns dumt att starta en ny med samma frågeställning. Jag hoppas kunna rida min medryttarhäst så länge som möjligt och än är det inga problem (vecka 26) och komma igång snart efter FL igen. Inget man kan styra men givande att läsa folks olika erfarenheter här åtminstone.

Puttar upp denna tråd då det känns dumt att starta en ny med samma frågeställning. Jag hoppas kunna rida min medryttarhäst så länge som möjligt och än är det inga problem (vecka 26) och komma igång snart efter FL igen. Inget man kan styra men givande att läsa folks olika erfarenheter här åtminstone.
Red till 26-27 sen såldes hästen. Ville inte rida okända hästar efter det så la av då. Men kunde köra tung styrketräning, långa pw och springa intervaller fram tills nån vecka innan, då tog jag ledigt ;) Födde i 39+2.

Jag slutade rida runt vecka 12. Hade kunnat rida längre in men min häst var 4 år och skulle sättas igång efter vila. Prövade några gånger men hon var rätt vild så blev för feg. Lämnade henne till en vän istället.

Hejsan

Nu förutsätter jag att många här i alla fall har häst / rider. Hur långt in i graviditeten red ni? Och hur snabbt efter kunde ni börja om igen? Jag förstår att det är väldigt individuellt, men jag undrar. Har nyligen hittat tillbaka till hästarna och känns motigt om jag måste räkna med ett års uppehåll eller så :)

Om jag minns rätt så slutade jag rida runt v. 16-18 någon gång pga foglossning.
De sista veckorna som jag red var dessa endast i skritt. Jag hade ganska svår foglossning och ryggsmärtor och blev sjukskriven pga dom senare.
Jag började rida ca 3-4 v efter förlossning men hade fortfarande bäckensmärtor i många månader efter det.
Ta det lugnt och lyssna på din kropp!

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 184
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 604
Senast: ako
·
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 525
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar