Hur länge håller tinad svamp i kylen?

tott

Trådstartare
Blev ändrade planer. De frysta svamparna jag lade i kylskåpet i förrgår har inte ännu blivit tillredda. Hur länge håller de där?
 
Jag skulle steka upp dem idag för att vara säker. Har precis samma problem, orkade inte laga mat igår men svampen var tinad.
 
Beror lite på vilken svamp också. Trattisar och gula kantareller hade jag nog chansat på om de såg fina ut och luktade bra. Soppar som karl johan hade jag slängt om jag inte kunde laga dem samma dag.
 

Liknande trådar

Mat Detta är INTE en tråd för smörälskare.... Jag köper både smör (och har i/på mat) och margarin (och steker i och bakar med), men detta...
Svar
2
· Visningar
557
Senast: Enya
·
Mat Varit lite virrig o huvudet det sista på grund av smärtor och smärtstillande så tinade mina fiskblock med hälleflundra igår. Såg sen att...
Svar
5
· Visningar
450
Mat Jag tycker inte om att laga mat. Så jag vill sluta med det (åtminstone till vardags). Samtidigt vill jag äta nyttigt, veganskt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 208
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Vad har ni på er när det är varmt? För att inte dö värmedöden alltså, och inte svettas floder? Jag är varm som tusan av mig och har så...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 900
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp