Hur länge får man tävla A,b och c ponny ?

Sv: Hur länge får man tävla A,b och c ponny ?

Men alltså jag har för mig att det fanns åldersgränser för att få tävla med A, b, c o d ponny ? Finns det inte det ?
Jag menar en 18:åring ser ju lite dum ut om den tävlar dressyr med en Shettis :confused:

jorå, åldersgränserna finns (dock inte inom vissa grenar som t ex gymkhana & polo)

men ett exempel då. när du är 17 så kanske du vill tävla dressyr med din d ponny, då är du ju inte för gammal.
men du kan ju ändå vara för stor, eller hur

så det finns både åldersgräns och ett krav på att ekipaget ska se propotionerligt ut

Ja, man måste ju tänka på hästens bästa också !!

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: Fiorano
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
357
Senast: Cactus
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 358
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama