Hur länge får man tävla A,b och c ponny ?

Sv: Hur länge får man tävla A,b och c ponny ?

Men alltså jag har för mig att det fanns åldersgränser för att få tävla med A, b, c o d ponny ? Finns det inte det ?
Jag menar en 18:åring ser ju lite dum ut om den tävlar dressyr med en Shettis :confused:

jorå, åldersgränserna finns (dock inte inom vissa grenar som t ex gymkhana & polo)

men ett exempel då. när du är 17 så kanske du vill tävla dressyr med din d ponny, då är du ju inte för gammal.
men du kan ju ändå vara för stor, eller hur

så det finns både åldersgräns och ett krav på att ekipaget ska se propotionerligt ut

Ja, man måste ju tänka på hästens bästa också !!

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
522
Senast: Ramona
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
1 003
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 544
Senast: Roheryn
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
973
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Dressyrsnack nummer 18