Du klagade på grannen. Döm inte någon om du inte levt deras liv.Jag har inte gnällt. Man får göra som man vill såklart! Nu frågade någon om att skicka ut barnen, och jag svarade med ett exempel och en fundering jag hade i frågan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du klagade på grannen. Döm inte någon om du inte levt deras liv.Jag har inte gnällt. Man får göra som man vill såklart! Nu frågade någon om att skicka ut barnen, och jag svarade med ett exempel och en fundering jag hade i frågan.
Ja det var ju dumt om det uppfattades så. Jag menade så här:Du klagade på grannen. Döm inte någon om du inte levt deras liv.
Om det är bra, dvs bilfri väg, är det nog det absolut ideala avståndet tycker jag. Tillräckligt långt för att ge något men inte längre än att man utan problem klarar att cykla den biten redan i första klass och även om vädret är lite sämre.Vi har också tur (numera det var inte så bra tidigare) med 2,4 km till skolan och cyklande.
Jag gillar det. Men jag antar att vi absolut skulle göra det om det fanns barn ute att leka med. Däremot att han tycker det är lite hårt att säga åt honom att gå 2,4 km i skogen utan chans att stöta på något barn.Tack för svar. Tänkte att jag kanske missat något. Jag skickar nämligen ut min 9-åring på det sättet! Ut och lek, minst en timme.
I första klass tror jag de cyklar för långsamt och förvirrat för det, vår i alla fall. Men nu perfekt.Om det är bra, dvs bilfri väg, är det nog det absolut ideala avståndet tycker jag. Tillräckligt långt för att ge något men inte längre än att man utan problem klarar att cykla den biten redan i första klass och även om vädret är lite sämre.
Ja, det håller jag med om. Det hade inte jag heller gjort.Jag gillar det. Men jag antar att vi absolut skulle göra det om det fanns barn ute att leka med. Däremot att han tycker det är lite hårt att säga åt honom att gå 2,4 km i skogen utan chans att stöta på något barn.
Hon kan ju ha ont i foten eller någonting.Min granne gör så. Det jag tycker är märkligt är att jag i princip aldrig ser att hon själv går ut. Mina ungar är också ute och härjar en hel del men vi är mer ute och gör grejer ihop än vad de är själva (även om de är det också).
Varför ska barnen vara ute och röra på sig men inte en (frisk) vuxen?
Det finns ofta hur mycket spännande som helst att upptäcka i sitt närområde, inom cykel- eller t.om. gångavstånd, både för vuxna och barnNu är mina barn mycket mindre och lätta att få ut, men jag får dom absolut inte på en promenad i närområdet det tar stopp. Så jag har börjar att var helg är vi ute och upptäcker nya platser, så länge vi har fika med oss i form av smörgås och varm choklad eller en festis så är tjejerna urnöjda att få upptäcka alla ställen.
Igår tog vi en tur på 10min hemifrån vårt hus och hamnade här.Visa bifogad fil 63769
Mina tjejer är ute mycket i närområdet med förskolan, därför vill de inte hänga med mig här runt. Men så fort vi kör en kort bit är de med mig. Behöver inte långt bort alls, men förbi området fsk är iDet finns ofta hur mycket spännande som helst att upptäcka i sitt närområde, inom cykel- eller t.om. gångavstånd, både för vuxna och barn