Hur lång tid i snitt?

P

ponny-mamman

Ska iväg på första lokala hoppningen i år med dotter på lördag.

Hon har ju B ponny och brukar ju starta bland de första, nu har många klubbar dock ändrat och börjar i stället med D ponnyerna.

Det innebär att det är ungefär 70 starter före dottern på lördag.
Hur lång tid brukar man räkna ungefär för varje ryttare på banan???
Det går ju inte att säga exakt med ca???
tacksam för svar:)

Sv: Hur lång tid i snitt?

1,5-2 minuter per start är väl det man räknar på.
Så 70 starter allt från drygt en timme till 2,5 timme
Jag skulle nog räkna på den kortare tiden för säkerhets skull
Bättre vara lite för tidig än komma sent

Alla räknar nog lite olika, men jag brukar räkna på att det är 30 starter/timma. Har stämmt hittils iaf.

Jag har alltid räknat med ca 2min per ekipage, och det har alltid(nästan iaf) stämt:) Så det blir alltså ca 30st/h.

Marina95

Jag räknar också ca 30 starter/h men man får tänka på att det nästan alltid är folk som inte dyker upp och inte avanmäler sig samt att det är en del strykningar.

Jag räknar också 2 min/ekipage vilket blir 30/h. Men som sagt, man får ibland räkna med att det tar längre eller kortare tid. Vissa klubbar är grymt snabba medan vissa är sega som tusan! Dessutom dyker ju inte alla upp heller så man tar väl det säkra före det osäkra och åker dit lite tidigare :)

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025