Hur lång tid bör man räkna att det tar?

S

_Sweetheart_

Att köra ca 12 mil med hästtransport?

Hur räknar ni ut när ni bör ge er av osv?

Sv: Hur lång tid bör man räkna att det tar?

Beror helt och hållet på väder och vad det är för vägar. Motorväg går ju snabbare än slingriga 70 vägar. Snö och halka gör att det tar ibland dubbelt så lång tid

Ja, men om det är hyffsat bra vägar, & ingen halka?

Kör man i 80km, vilket man bör göra enligt lagen:angel:, så räknar vi med 1½ timme, för att ha litet till godo.

det beror på vädret, körde ca 13 mil i helgen då vart det lite halt ute så tog det ganska lugnt det tog ca 2.5h

Hum... okej. Men det ser ut att bli soligt och plusgrader. 90 väg nästan hela vägen, vad tror ni?

Eftersom du fortfarande bara får köra i 80 även om det är nittioväg så tar det ju 1,5 timmar om du håller 80 hela tiden, vilket inte är så troligt. Så räkna med 2 timmar så har du marginal!

Eftersom du fortfarande bara får köra i 80 även om det är nittioväg så tar det ju 1,5 timmar om du håller 80 hela tiden, vilket inte är så troligt. Så räkna med 2 timmar så har du marginal!

Så hade jag gjort!

Okej, så ni tycker att det räcker med att räkna 2 timmar?:)

Bra om det bara tar så kort tid..

kika på eniro.se där nör du väljer vägbeskrivning kommer tiden också upp hur länge de tar.. sen plussar du på lite med transporten...

Liknande trådar

Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 557
Senast: Svartkatt
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 697
Senast: Smurfoff
·
Skola & Jobb Om ni ska förbereda en presentation, föreläsning el dyl och ska göra tex en power point, ungefär hur lång tid behöver ni? Tidsmässigt...
2
Svar
23
· Visningar
1 121
Senast: Anna
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 566
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar