Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blåkorn?Jag tror tyvärr inte han kommer vara 137 när han går ut sexan. Han är idag 124 om jag är snäll (det är med skor) och är tillväxthämmad på något vis (Under koll hos läkaren) men jag har inte riktigt fattat att 123 cm är väldigt kort för hans ålder.
Jag fattar ju ändå att det är kortare än standard då hans två år yngre lillasyster är 131 cm lång.
Det finns år då han inte växt en mm, som nu tex.
Men då börjar jag fatta läkarens oro lite mer. Dom får väl ge honom växtgödning
Jag tror tyvärr inte han kommer vara 137 när han går ut sexan. Han är idag 124 om jag är snäll (det är med skor) och är tillväxthämmad på något vis (Under koll hos läkaren) men jag har inte riktigt fattat att 123 cm är väldigt kort för hans ålder.
Jag fattar ju ändå att det är kortare än standard då hans två år yngre lillasyster är 131 cm lång.
Det finns år då han inte växt en mm, som nu tex.
Men då börjar jag fatta läkarens oro lite mer. Dom får väl ge honom växtgödning
Fast då var du nog en väldigt lång 4.5- åring. Våra två äldsta barn (trean är bara två än) har legat precis på medelkurvan för längd och var/ är 110 (pojke) resp 108 cm (flicka) vid 4.5.Nu är jag absolut inte medicinskt kunnig, men det där låter väldigt kort. Jag var 123 cm när jag var 4,5 år...Och jag är ju som sagt inte ens speciellt lång idag (162 cm).
Fast då var du nog en väldigt lång 4.5- åring. Våra två äldsta barn (trean är bara två än) har legat precis på medelkurvan för längd och var/ är 110 (pojke) resp 108 cm (flicka) vid 4.5.
Pojken är snart 8 och likaledes mitt på kurvan och i dag 130 cm.
Tänk att det är så olikaMisstänker det också! Eller möjligen att jag "växte tidigt"....
Var alltid bland de längsta/längst i klassen enda tills jag var 11 år och slutade växa...