Hur lång är/var din tioåring ?

När jag var 10 år var jag 132 cm.
Är idag 169 cm, växte fram till jag var 17 år även om det inte var så mycket de sista åren.

Jag minns inte men jag tog pass sommaren jag fyllde 12 år och var 134 cm enligt passet. 168 cm idag som vuxen.

Min 6-åring är någonstans runt 120 och låg +1 på längdkurvan som 5,5-åring.

Jag tror tyvärr inte han kommer vara 137 när han går ut sexan. Han är idag 124 om jag är snäll (det är med skor) och är tillväxthämmad på något vis (Under koll hos läkaren) men jag har inte riktigt fattat att 123 cm är väldigt kort för hans ålder.
Jag fattar ju ändå att det är kortare än standard då hans två år yngre lillasyster är 131 cm lång.
Det finns år då han inte växt en mm, som nu tex.
Men då börjar jag fatta läkarens oro lite mer. Dom får väl ge honom växtgödning :p
Blåkorn? :p

Jag tror tyvärr inte han kommer vara 137 när han går ut sexan. Han är idag 124 om jag är snäll (det är med skor) och är tillväxthämmad på något vis (Under koll hos läkaren) men jag har inte riktigt fattat att 123 cm är väldigt kort för hans ålder.
Jag fattar ju ändå att det är kortare än standard då hans två år yngre lillasyster är 131 cm lång.
Det finns år då han inte växt en mm, som nu tex.
Men då börjar jag fatta läkarens oro lite mer. Dom får väl ge honom växtgödning :p

Nu är jag absolut inte medicinskt kunnig, men det där låter väldigt kort. Jag var 123 cm när jag var 4,5 år...Och jag är ju som sagt inte ens speciellt lång idag (162 cm).

Nu är jag absolut inte medicinskt kunnig, men det där låter väldigt kort. Jag var 123 cm när jag var 4,5 år...Och jag är ju som sagt inte ens speciellt lång idag (162 cm).
Fast då var du nog en väldigt lång 4.5- åring. Våra två äldsta barn (trean är bara två än) har legat precis på medelkurvan för längd och var/ är 110 (pojke) resp 108 cm (flicka) vid 4.5.
Pojken är snart 8 och likaledes mitt på kurvan och i dag 130 cm.

Fast då var du nog en väldigt lång 4.5- åring. Våra två äldsta barn (trean är bara två än) har legat precis på medelkurvan för längd och var/ är 110 (pojke) resp 108 cm (flicka) vid 4.5.
Pojken är snart 8 och likaledes mitt på kurvan och i dag 130 cm.

Misstänker det också! Eller möjligen att jag "växte tidigt"....
Var alltid bland de längsta/längst i klassen enda tills jag var 11 år och slutade växa...

Jag har för mig att jag var 139 cm när jag gick i femman (elva år), växte tio cm på två år (var 1,49 på vårterminen i sjuan) och stannade sen på 1,57 som vuxen. Tillhörde alltid de minsta i klassen.

Vägde 29 kilo i sjätte klass (skolsyster vägde mig inför vaccination för att hon var rädd att jag var för smal för dosen :o), tror jag vägde 44 kilo i nian och slutade sen väga mig. Ätstörningsproblematik i stort sett hela mitt liv, alltså redan som barn, är idag under kontroll. Ligger förmodligen runt 50-55 kilo idag.

Jag (och mina två bästa tjejkompisar) var 150 alla tre och längst i klassen minns jag. Några av killarna var säkert inte mycket över 125, det är stora skillnader på klassfotot från fyran!

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 276
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 499
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 305
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Jag lärde mig precis att mitt barns försäkring betalar ut 10 000 kr när mitt barn fått sin ADHD-diagnos. Jag kanske är löjligt...
Svar
5
· Visningar
597
Senast: eyz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama