Hur länge mådde ni illa?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Primperan :idea: hette ju medicinen som hjälpte mig tillslut...
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Här är en till som ätit primperan... Fast på mig dämpade det bara nt, så jag spydde 5ggr/dag ist för 20 ungefär. Illamåendet var nästan oförändrat.

Åt du primperan ända tills förlossningen..? Jag gjorde det, men läkarna var ju lite tveksamma till det; fanns ju tydligen risker för störningar hos barnet..? (små sådana dock, som iaf min dotter slapp bli drabbad av!)
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

jag mådde pyton vecka 6/7 till vecka 13 ungefär.... pyton=spydde.... sen mådde jag ju piss av femhundra andra problem... men jag spydde inte något mer förrän i vecka... tja... 32... 33...34 nån gång, men det hände bara på mornarna....

jag åt postafen, hade sånna där band på handlederna som man kan köpa på apoteket..... ville INTE äta receptbelagt (heter dom esucos och lergigan comp???) pga dessa medel har jag ätit som ångestdämpande tidigare... tycker alltså inte det är något för en bebis att få i sig :(
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Lergigan provade jag i typ 2 veckor - funkade INTE! Fanns ju inte som stolpiller = kräktes upp dem lite då och då...
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Åt du primperan ända tills förlossningen..? Jag gjorde det, men läkarna var ju lite tveksamma till det; fanns ju tydligen risker för störningar hos barnet..? (små sådana dock, som iaf min dotter slapp bli drabbad av!)

Ja, jag tror det. Kommer faktiskt inte ihåg säkert, Kanske inte sista månaden. Annars var det som du, kräktes mindre, bara ett par gånger/dag mot jämt innan :eek: . Illamåendet blev lite bättre, men det fanns med mig hela tiden. Borta som ett trollslag direkt efter förlossningen. Märkligt va' !
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Det gick över i v15 för min del, lika fort som det kommit. Mitt tips är att du försöker röra på dig när du mår illa, promenera eller vadsomhelst. Det funkade för mig, jag mådde mer illa när jag var stilla och försökte hålla borta illamåendet. Tackolov spydde jag inte så många gånger.
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Jag har mått illa i flera veckor nu:( Är i vecka 12 nu. Sjukskriven för att jag inte klarar av lagårdslukten. Illamåendet har tack och lov blivit mindre nu! Hoppas på att det ska gå bort snart! Har provat att äta postafen men det har inte hjälpt, inte heller att äta ofta. inte lätt att äta när man inte har någon aptit alls..
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

ät bara sånt du är "sugen" på. skit i om det är nyttigt eller inte. huvudsaken du får i dig nånting! när jag mådde som sämst åt jag bara mackor. köp hem lite okia sorter och massa olika pålägg. för ata ostmackor i två veckor är inte heller kul.

det här med att ha salta kex eller skorpor vid sängen funkade faktist för mig. förutom att de va så äckligt så jag testade riskakor med smak de gick bättre. käka något straxt inna läggdax, sen brukade jag vakna vid 1-2 på natten för att gå å kissa. käkade då en riskaka eller två. vakande när sambon gick till jobbet vid halvsex- sex. käka riskakor igen. upp vid nio- tio. spy=/ äta frukost, lägga mig å vila. de hjälpte en hel del, men det försvann inte helt.

jag är glad att jag inte jobbade när jag mådde sådär. jag är imponerad av folk som klarar av att gå till jobbet trots att dom bara spyr. jag orkade inte ens gå ut med hundarna. lillebror fick komma över och hjälpa till=)
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

man brukar väl säga att illamåendet går över hos de flesta i v 13? för mig gjorde det de. bara hålla tummarna för att de gäller dig me=)

Eller, jag mår illa vaenda morron men jag spyr inte, så när jag ätit frukost går de över. å de kan jag definitivt stå ut me
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Som tur är verkar det ha släppt lite nu för jag kan äta ganska normalt nu i alla fall! SKÖNT:bump: Men lagårdslukten går fortfarande inte!
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Till vecka 20 mådde jag så illa att jag inte tog mig från soffan. Låg där tillsammans med en spyhink och blev uppassad på.
Mellan vecka 20 och 24 blev illamåendet bättre och jag kunde röra på mig men jag fick alltid ha en påse med mig som jag kunde spy i.
Mellan vecka 24 och 27 var jag helt fri från illamående!
Men efter vecka 27 och fram till att sonen kom ut mådde jag illa igen, men då inte så farligt som innan.

Jag fick äta Lergigan comp efter vecka 22 ungefär och illamåendet blev bättre av det :)
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Hoppas det går över, själv tillhör jag de som mått illa hela graviditeten (tre stycken) :cool: Har gått ner mellan 12-13 kg alla gånger.
Jag har också mått illa tre gånger nio (tio) månader, men ändå gått upp i vikt. Med minstingen vägde jag nästan 100 kg strax innan han föddes. Det var hemskt. Men kräktes gjorde jag likförbannat. :eek:
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Usch och fy för den lede att må illa! :eek:

Med mitt första barn mådde jag inte illa en endaste dag! Så när jag blev med nr 2 tog jag förgivet att jag skulle gå samma lätta öde tillmötes.

Men tji fick jag, jag började på AP-illa i v7 och fick äta Postafen (medicin) 2 ggr/dag ända till v 17, då jag kunde börja trappa ner...

Urk!

Så graviditeter är verkligen olika, jag upplevde det som det var så mkt MER av allt andra gången (mer illamående, mer huvudvärk, större mage osv, osv).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 453
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 276
Senast: Madalitso
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 911
Senast: Bapelsin
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 711
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp