Hur länge mådde ni illa?

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

chrysler

Alla säger ju att det bara gäller de 3 första månaderna men nu hör man om folk som spytt varje dag i 9 månader:crazy:
När gick erat illamående över?Mådde ni illa bara på morgonen eller annars oxå?Här är det varenda vakna sekund + att man vaknar på nätterna oxå av att man mår illa, vet inte hur länge jag orkar stå ut med det.
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Hoppas det går över, själv tillhör jag de som mått illa hela graviditeten (tre stycken) :cool: Har gått ner mellan 12-13 kg alla gånger.
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Usch det låter inte alls trevligt:crazy:
Mått illa hela dagarna eller bara viss tid på dygnet?hur orkar man må så här illa 9 månader??var du sjukskriven osv?
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

När jag väntade min dotter så mådde jag illa i en vecka... Nästintill smärtfri graviditet!

Nu är jag i vecka 24 och mår illa varje dag, men spyr det har jag klarat mig ifrån sedan vecka 9.
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Graviditet 1: Deltidssjukskriven t o m 5.e månaden pga illamående, kräktes VARJE morgon t o m månad 8, skapligt sista månaden.
Graviditet 2 : Mådde illa och kräktes fr o m v 4 till förlossningen 9 månader senare. Heltidsjukskriven. Fick medicin hela tiden.
Hoppas det ger sig för dig...
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Jag mådde illa fram till 6 månaden.Jag gick ner 14 kg och fick läggas in för jag var så uttorkad och fick dropp. men sen så mådde jag inte illa så.
Jag mådde hela dagarna, det kvittade om det var på morgonen eller på kvällen.
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Det lät ju inte lovande:crazy:
Har ngn hört talas om en rysk svamp man kan ta när man mår illa, som man sätter i ett glas å dricker med tex mjölk, min mamma tog det i början av 80 talet när hon väntade mej men har glömt vad det var för svamp.Tydligen försvann allt illamående direkt hon drack det där.
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Min mkt nära kompis mådde illa hela graviditeten.
Hon gick aldrig upp i vikt men däremot ned 15kg.
Hon var dock lite smårund innan så man kan väl säga att hon tillhör de extremt få, knappt existerande, som fick KANONSNYGG figur efter sin grav!

Har kommit fram till att hon måste vara skapt för att föda barn. Hon har tre ungar och ingen av förlossningarna tog mer än sex timmar. Inga bristningar vare sig i hud eller underliv.
Inga andra men heller och eftersom hon har så små bröst så har hon heller inte fått hängisar.

JO!!! Pigmentfläckar i hela ansiktet men så länge hon inte är i solen så syns de ju inte.
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Mitt illamående försvann strax innan "den omskrivna" tremånadersgränsen.
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Barn 1: illamående i fyra månader och gick på Postafen
Barn 2: illamående i två månader och fick akupunktur (fungerade sådär...) sen Postafen när det var som värst.

Förresten Chrysler, så har jag ett svagt minne av att du skrivit i någon tråd tidigare att du "aaaaldrig skulle skaffa barn..." Har jag helt fel nu, blandar jag ihop dig med nån? Tror inte det men om det skulle vara så ber jag om ursäkt :) Grattis i vilket fall!
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Jag var konstant illamående under 9 månader med både ettan och tvåan. Det känns ungefär som att vara bakfull. Men det släppte direkt efter förlossningen!

Nu 14 dagar efter förlossning mår jag toppen!
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Jag hör väl de de otäcka exemplen. :angel:

Mådde illa hela graviditeten. Det gick över några timmar efter att dottern kommit ut. Jag var sjukskriven hela graviditeten, och låg på sjukhus delar av tiden. Kräktes minst 5-10gr/dygn och åt starka tabletter mot det. (annars spydde jag snarare 1gång/h...) TYVÄRR lyckades jag gå upp mkt i vikt iaf...:crazy:

Jag mådde så fruktansvärt dåligt under graviditeten att det nog inte blir fler barn för oss...:( Jag klarade ju inte av att ta hand om mig själv då, och nu när vi redan har ett barn så skulle det ju bli ännu svårare om jag blev lika dålig igen. Att maken ska ta han om allt själv: heltidsjobb, gård, 3 hästar, våran dotter och hushållet känns lite väl...:(
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

började spy som en gris i v 5. spydde dygnet runt i två veckor, låg däckad i sängen hela tiden. sen blev det bättre å jag spydde bara på mornarna i 4 veckor kanske. nu mår jag skitbra, e i v 17.

brata med din bm om taletter eller plåster.

du kan åxå prova receptfria tabletter på apoteket. de hjälpte mig litegrann. så finns de akupressurarmband som funkade på mig om jag satte på mig dom innan jag började må illa=)
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Jag mådde aldrig illa ! Däremto så fick jag lite halsbränna då och då.
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Usch det låter inte alls trevligt:crazy:
Mått illa hela dagarna eller bara viss tid på dygnet?hur orkar man må så här illa 9 månader??var du sjukskriven osv?

Jag mådde illa 24/7, vissa dagar spyyde jag nästan hela tiden och vissa dagar var det lite bättre.
Man orkar bara för att man inte har något val. :crazy: De ville lägga in mig flera gånger men jag hatar att ligga på sjukhus så jag fickigenom att bara jag åt/behöll ett visst antal kalorier per dag så fick jag vara hemma. (Näringsdrycker mm.)
Jag hade postafen och ngt mer som jag inte minns namnet på. Jag var sjukskriven 50 % under nästan hela tiden utom sista 60 dgr så jag hade havandeskapspenning.
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Det var säkert jag som skrev så:angel:
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Har testat det bm rekommenderar att äta + tabletter men inget hjälper tyvärr.
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Hur tidigt började ni att må illa?
 
Sv: Hur länge mådde ni illa?

Be om en läkartid och få ett receptbelgat preparat samt sjukskrivning. Jag testade allt som bm rekommenderade, postafen och något annat på recept som inte heller hjälpte, ackupunktur, äta innan jag gick upp på morgonen - inget hjälpte förräns jag fick recept på ????? kommer på namnet så småningom.
Kom ihåg - Du överlever, barnet också, i värsta fall blir du inlagd med dropp ett par dygn, även om du är stickrädd så lovar jag, du överlever det också ;-)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 453
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 276
Senast: Madalitso
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 911
Senast: Bapelsin
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 711
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp