Hur länge ammar man?

Sv: Hur länge ammar man?

Jag tycker bara inte man kan säga "jag kan inte" före man provat, oavsett om det gäller amma, göra ett matteprov eller cykla en hinderbana.


Man vet inte först man testat om det funkar eller inte.

Jag känner mig helt rörelsehindrad när jag ger ersättning för jag kan inte göra nått mer än att mata, + att det tar tid att blanda och det måste va rätt temperatur. Spyorna luktar f*n och bajset blir trögt och luktar bakfylla ungefär :crazy:
Tuttarna har man alltid med sig och det har rätt temperatur. Rasmus vägrar flaska om de inte är rätt temperatur så åker vi iväg så det inte finns micro så får jag gå runt med flaskan mellan tuttarna för han ska äta ;)


Det skönaste är på natten, bara att lyfta över bebis till sängen och sova vidare :D
 
Sv: Hur länge ammar man?

En kudde ger ju bara 10 cm stöd, jag behöver nog mins 24cm stöd för att babyn ska nå upp till tutten?

Den här amningskudden borde räcka. Dyr men underbar!
http://www.stellaris.se/webshop/product_info.php?cPath=44_23&products_id=70&osCsid=ad5c69273b66d1b7f568f79558d8d45e

När du ska amma där du inte har tillgång till kudden kan du sätta dig så att du har stöd för armen som barnet ligger på, t ex i en stol med armstöd, mot en soffkant eller dra upp benen.

Det du har sett (att barnen ligger i knät och når brösten ändå) är nog inte precis nyfödda bebisar. Det är främst när de är riktigt små som man behöver höja upp dem.
 
Sv: Hur länge ammar man?

Tycker att alla som ger ersättning beklagar sig över att bebisarna är hårda i magen.
Om man väljer det själv för att man har lust är det väl inte så snällt.

Jason fick endast ersättning från 3 månader, aldrig haft problem med magen.
Syrrans första barn fick ersättning från ca 5 månader inga magproblem
Det andra barnet efter 2 månader, inga magproblem.
Brorsans dotter fick ersättning från födseln, ytters lite kolik känningar.

Har flera kompisar som ammat där bebisarna har haft väldiga problem med magen och kolik.

Ersättningen i sig ger INTE magproblem om bebisen inte är allergisk. Men då finns det ju alternativ.
Magproblem kan ALLA bebisar få.
 
Sv: Hur länge ammar man?

*KL*


oj vilken diskussion det blev :D

tänkte meddela att den blivande mamman har blivit delgiven erbjudande om betalning för flygbiljett, det här året eller året efteråt. Så får vi se hur det blir i år. Glad blev hon iaf, och ännu gladare över lådan med fudge jag skickat över :rofl:

tack för alla svar i relation till urpsrungsfrågan :bow:
 
Sv: Hur länge ammar man?

Man kan ha stödja bebisen så den blir sittandes i famnen om det behövs för höjdens skull.
 
Sv: Hur länge ammar man?


Jag har en sån. Men även den är för låg för att barnet ska kunna ligga direkt på den och nå upp till min bröstvårta (som det ser ut på bilden på hemsidan). :crazy: Däremot behövs bara en vanlig kudde ovanpå den (istället för sjuttielva kuddar i knäet och runtom som stöd för armar osv). Jag tror dock att när sonen blivit äldre och lite större (han är ju 3 mån nu) så kommer jag klara mig med enbart amningskudden.
 
Sv: Hur länge ammar man?

Jag var inte ifrån "storasyster" mer än en natt i sträck första 2 åren tror jag ;) Hon ammades 1 år.

"lillasyster" är 8 månader och ammars, kommer amma så länge hon och jag känner att vi vill. Kan alltså bli något år till. Jag har inte sovit utan henne någon natt än.
 
Sv: Hur länge ammar man?

KL

svarar inte på ngt vill bara inflika att det är bevisat att långamning med första barnet ( de andra påverkar inte ) ger väsentligt mindre risk för bröstcancer. Själv har jag ammat mina barn i nästan exakt 2 år båda 2. Jag ville sluta redan innan 1½ år, det var mina barn som vägrade! Jag kunde inte med att ta bort deras närhetsbehov och desutom var det bekvämt på nätterna...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 172
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp