Hur kommer man in i gemenskapen?

Gjorde i princip exakt samma resa för snart 11 år sen. Flyttade från Ystad upp till Matfors utanför Sundsvall. Är fö ganska exakt 100 mil😁. Hade med mig häst upp och började läsa på universitetet. De vänner som är nära och som jag umgås mest med har jag dels träffat via buke (@Mirtai ), genom ridklubben här i byn och genom häst för att vi tränat tillsammans.

Jag gillar detta området ur hästsynpunkt. Det finns mycket anläggningar, tävlingar, det kommer hit lite tränare och är clinics med jämna mellanrum.

Jag har gjort redan fast tvärtom, från Sundsvall till södra Sverige. Men haft häst med mig så haft lätt att få kontakter.
Men Sundsvall är en bra häststad!
Tyvärr inte för mig som ville tävla i körning, då är södra Sverige bättre.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 157
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 106
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
646
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 123
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama