hur kommer man igång?

W

wishmistress

Är sugen på att börja med fälttävlan, men är lite osäker på hur man kommer igång. Ingen av mina hästintresserade vänner håller på med det och vad jag vet så hör man aldrig speciellt mycket om det här i Dalarna där jag bor. Är det någon som har något tips?

Sv: hur kommer man igång?

Ulf Johansson bor väl i Dalarna? Vid Siljan.
Han är Fälttävlanstränare och kan hjälpa dig.

Sv: hur kommer man igång?

wishmistress skrev:
Är sugen på att börja med fälttävlan, men är lite osäker på hur man kommer igång. Ingen av mina hästintresserade vänner håller på med det och vad jag vet så hör man aldrig speciellt mycket om det här i Dalarna där jag bor. Är det någon som har något tips?

börja med att träna terräng. Ebba Tegelmark på leksands ridklubb har träningar på deras bana & hon är väldigt duktig, bra så får man se om hästen tycker att det är kul, för det är ju lite skillnad att hoppa på riktiga terräng hinder än träd i skogen. I maj har dom en tränings helg där man rider & har teori, sen sista dagen kan man få ta kortet om man vill, dit ska jag :) Lycka till!

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
713
Senast: Squie
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346
Samhälle Jag undrar om nån har nån bra idé på hur man kan komma runt förvalt utlämningsställe när man beställer grejer på nätet? Jag bor mitt...
2
Svar
21
· Visningar
1 559
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 227
Senast: Ananazen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka