Hur klarar ni era barns träning och tävling?

Sv: Hur klarar ni era barns träning och tävling?

visst ska man vara delaktig i sitt barns liv..men vi vet inget om pappans ekonomi, han kanske inte är villig att offra allt för hans dotter ska rida?han kanske vill äta gott osv..

Pappans ekonomi är såpass god att han kan åka på semester(utan dotter) både nu i sommar och även senare till Spanien (utan dotter), ha en nyare bil, köpa ny tv sk. filmanläggning mm.Nu har jag ju insett att han kommer inte att bidra till sin dotters intressen,detta barn har han varit med och planerat och även delat bostad med i drygt tolv år.
Det som driver mig är att jag vet hur lätt det är att hamna snett, hästarna räddade mig från att sniffa för jag hade inte tid att vara med de som höll på.Nu är det ju inte säkert att min flicka hamnar snett för det men jag tycker det är bra att hon har ett vettigt intresse. Mina barn är för mig viktigare än mina egna intressen snart kan även jag äta gott och unna mig det jag vill och förhoppningsvis har jag trygga ansvarskännande barn som är vuxna då.

Jag sålde kvällsposten och sommarjobbade varje sommar. Så finansierade jag mina tävlingar. Betalade altså startavgifter och vetrinär avgifter och licenser själv. Sen åkte vi på tävligar innom en radie på max 10 mil och bensinen betalade då mamma.

Tonåringar kan - och bör - förväntas bidra med egna intäkter i möjligaste mån

Tonåringar har en tuff skola som ska skötas i första hand. Att kräva att de ska sköta skolan + jobba på em + hinna med egen häst + hinna med sina sysslor hemma är en omöjlig ekvation.

Ska vi åka på tävlingar inom en radie av 10 mil är det bara två klubbar vi skulle kunna åka till. Det största problemet för oss är att vi bor i glesbygd, det är långt till tävlingar och träningar.Dottern och jag försöker slå våra kloka ihop och se var vi kan spara och var vi kan ev tjäna en slant.

Attans tänkte ju inte så långt ber om ursäkt för det:) Här i södern så kan man i stort sett tävla varje helg på 10 mils radien. Men som sagt minska utgifterna och öka intäckterna är ju det det går ut på. Gör en "lyxfällan" budjet och kolla noga vart alla penga tar vägen och vart ni kan spara in. Kanske får ni göra lite avkall på vissa häst grejer för att ha råd med tävlandet. Pållen kanske får börja med merkeslösa grejer i stället tex...

Hur klarar ni det ekonomiskt med att era barn tränar och tävlar. Det jag tänker på här är hoppning.Vi har snart nått smärtgränsen mycket p.g.a. bensinpriset.
Jag är ensam med mitt barn och pappan skjuter inte till ett öre då hon inte håller på med någon "riktig" idrott enligt honom. Har ni några tips på hur man ska göra, jag kan inte ta extra jobb, har 50% sjukersättning och orkar knappt jobba de 50% jag ska.

Tycker det är fantastiskt att du överhuvudtaget kommer iväg så din dotter får träna o tävla under dom villkoren. För visst är det väl så att ridsporten fortfarande är de "rikas privilegium". :cool:

kan ni inte ha betalande medryttare 1-2 gånger/vecka?

Nu vet jag inte om du har boende på egen gård, eller om du hyr in.
Men jag valde att köpa/importera billiga, outbildade hästar, som jag sedan utbildade och sålde .
Detta gjorde jag under många år, för att på så vis få råd att låta mina två barn fara land o rike omkring och tävla med sina ponnyer:)

För oss fungerade det mkt bra.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 202
Senast: LaMagia
·
Kropp & Själ Jag känner mig sjukt stressad just nu och vet inte alls hur jag ska ta mig ur eller förbättra situationen. Det känns som om det är svårt...
Svar
11
· Visningar
1 831
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Halloj, Jag blev sjukskriven direkt efter gymnasiet och fick sen med tiden aktivitetsersättning. När jag fyllde 30 år så fick man ju...
Svar
11
· Visningar
2 660
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25