På ridskolan är vi drillade i att där är man hel och ren, man representerar klubben och har därför presentabla kläder på sig samt beter sig på ett presentabelt sätt.
Där är det mycket Maya Delorez (jag är skyldig) och CRW Hahn (också skyldig). Sen till det någon hel och ren tröja gärna i funktionsmaterial. Ganska många har klubbväst, klubbjacka, klubbhoodie eller klubbpiké. Ungefär hälften har handskar från Roeckl, annars är det CRW eller JH handskar.
När jag började för hundra år sen hade nästan alla skor och shortchaps. Nu är det väl 90% som har stövlar, ofta slitna men alltid presentabelt rena. Men överlag är det mycket funktion och lite märke som gäller. Det ska vara bekvämt och sitta snyggt och fylla en funktion samt vara helt och rent.
För stallarbete har många några äldre avlagda kängor, eller ugg-liknande skor på vintern. Annars jobbar man på i stövlar eller ridskor.
Det är endast barn, tonåringar, eller yngre vuxna som rider på ridskolan, ändå finns noll märkeshets eller mobbing eller dylikt.
På privata stallet jag rider då och då blandas det hejvilt. Supertrasiga kängor och en mössa med femtiotvå hål till en svindyr uhip jacka osv. Jag brukar ofta rida i klubbkläder även där och klär mig därför representativt och uppför mig representativt. Vilket gjort att jag fått minst två fiender pga de tycker att jag "beter mig som att jag är bättre än dem"