Hur känns det för Helena

W

workaholic

nu när hela laget hoppade i Gera, och hon var bästa svensk i alla klasser, och är reserv? Maria Gretzer slog tom Peder med sin andra-häst...Man kan undra om den uttagningen blev helt rätt?

precis som föregående sa. Det handlar om så pass små marginaler... det är omöjligt att säga...
Sån är sporten helt enkelt... det är omöjligt att vara bäst jämt!!

dock håller jag vid min åsikt om att Helena skulle ha fått bli ordinare istället för Peder.

Jga har också studerat resultaten från Gera och jag har hela tiden hållt fast på att Helan skulle fått vara medsom ordinarie .

Men beslutat är beslutat och nu får vi väll bara hålla tummarna för det Svenska laget med eller utan Helena
/Jes - Classic H fans :)

Helenas vara och inte vara i OS avhandlas i senaste Ridsport.

Mycket intressant läsning.

Tycker SvRF gjorde rätt :)

självklart får vi hoppas att alla gör bra ifrån sig :)
och förhoppnings vis blir det bra resultat.

jag håller med! det var väldigt intressant...

gjorde rätt angående vad?

Jag tror isåfall att det känns helt underbart för Helena och att hon tycker att hon visade vem som var bäst iallafall.

Lite "your loss" sas...

Vi får bara hoppas att det går bra på OS och gör det inte det så får vi aldrig veta om det hade gått bättre med ett annat lag. Peder har som sagt rutinen för OS sen kanske Classic H har mer rutin och kapaciten än bengtsson men han är en grym häst och Peder är fantastiskt duktig!!!fantastik var ordet(tycker jag)

jag hör till dom som tycker Helena & Classic H skulle fått en OS biljett ! Absolut. Classic är så otroligt fin, hoppar bra och har den rutinen som krävs för ett OS. Även Helena har den rutinen, då hon varit reserv innan.

Men sedan kan jag ju hålla med om att det var ett svårt val för valledningen.

Helena känner sig nog väldigt nöjd nu efter tävlingarna i Gera kan jag tro...

Får hoppas att det går så bra som möjligt för det svenska OS-laget, som visserligen är starkt, men hade varit ännu starkare med Helena och Classic H !!

exakt!! jag håller med. Dessutom så kanske classic är för gammal och har gjort sitt till nästa OS. Magic Bengtsson är inte så gammal och han kunde ju lika gärnsa ha matchas till nästa OS ...

gjorde rätt när de valde Peder som ordinarie och Helena som reserv :)

Peder och Magic har meriter så det räcker, hästen är fantastisk och har nog lättare för sig på OS banorna i värmen än Classic

Oj då, gick jag för långt nu :o

Tyckte att du var lite inne på samma linje i tidigare tråd.

Jag har absolut ingenting emot Peder och hoppas att det går bra för honom. Men jag står fast vid min teori om att utslaget fälldes eftersom han gör sig bättre som ridsportsprofil och har en stark sponsor.

Sesca är lite cynisk :crazy:

Jag sa redan i den tidigare tråden som blev borttagen att jag tyckte nog det verkade som om det redan var bestämt att Peder skulle till OS, det blev bara lite mer pinsamt för Sylve att berätta det när Helena hade vunnit i Falsterbo vilket dom givetvis inte hade räknat med :devil:

Peder har oxå en bättre personlighet och mediauppbacknig och det underlättar (även om vissa inte håller med).

Inte för att jag tycker Helena är dålig på något vis och jag hade verkligen inte reagerat om hon hade blivit uttagen för det är hon verkligen värd, men jag tycker faktiskt att Peder som är såpass skicklig som han är och med sin lätta och eleganta häst nog faktiskt kommer att göra ett bättre resultat iallafall.

Jag hade nog slängt ut Peter Eriksson istället men nog måste det vara en fantastiskt rolig uppgift att ha såpass bra ryttare att välja mellan i ett OS till skillnad från dom andra grenarna där det finns en liten liten klick jättebra ekipage och sedan ingenting ingenting och sedan resten av landslaget.

exakt!! jag håller med. Dessutom så kanske classic är för gammal och har gjort sitt till nästa OS. Magic Bengtsson är inte så gammal och han kunde ju lika gärnsa ha matchas till nästa OS ...

Fast på dom grunderna kan man ju inte ta ut ett ekipage :confused:

nej!! självklart inte

Peder säger ju själv att hans häst är väldigt försiktig
och det fick man ju se ett smakprov på i falsterbo när han nitade rejält framför ett hinder...
en OS bana är ju trots allt större än det flesta andra. både till höjd, bredd och tekniskt. jag undrar hur man kommer att klara det bara...

Helena red ju Superleage omgångarna förra året med bra resultat och har hållt sig i toppen under en lång tid medans peder och hans häst haft en bra säsong...

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 351
Senast: fio
·
Utrustning Jag har den dåliga förmånen att ha en häst som kliver av sig skorna hela tiden och får ställa in så många träningar att vi aldrig kommer...
Svar
11
· Visningar
630
Senast: Ninnurur
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 335
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 084

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka