Hur kan jag pyssla om min (gravida) vän?

Frankie

Trådstartare
Min vän är i 7 månaden och är en person som vanligtvis är i farten mycket, väldigt social och älskar att hitta på saker. Nu är hon väldigt trött, har ont och orkar helt enkelt inte med så mycket efter jobbet utan är mest hemma. Det gör henne lite nedstämd så jag försöker komma på saker som kan muntra upp henne.

Vad uppskattade ni extra mycket från omgivningen under senare delen av graviditeten? Saker, hemmaaktiviteter och så.

Jag tänker att jag ska göra pedikyr på henne för det har jag förstått är svårt att fixa själv nu, och ge henne någon härlig ansiktsmask och värmeplåster för värken. Baka något gott tillsammans. Men sen tar fantasin slut. Hoppas ni har några tips. :)

Min vän är i 7 månaden och är en person som vanligtvis är i farten mycket, väldigt social och älskar att hitta på saker. Nu är hon väldigt trött, har ont och orkar helt enkelt inte med så mycket efter jobbet utan är mest hemma. Det gör henne lite nedstämd så jag försöker komma på saker som kan muntra upp henne.

Vad uppskattade ni extra mycket från omgivningen under senare delen av graviditeten? Saker, hemmaaktiviteter och så.

Jag tänker att jag ska göra pedikyr på henne för det har jag förstått är svårt att fixa själv nu, och ge henne någon härlig ansiktsmask och värmeplåster för värken. Baka något gott tillsammans. Men sen tar fantasin slut. Hoppas ni har några tips. :)

Men åh, hur underbar vän är inte du?! :love: Bara att slippa en del måsten gör nog jättemycket! Åk hem dit, bädda ner henne i soffan, tänd en massa ljus, gör någon god mat som ni äter framför en grym serie eller film, baka något gott, snacka en massa skit och bara häng utan några som helst krav. Det tror jag att hon verkligen uppskattar!

Bara att du tar dig dit betyder massor! Jag orkade inte ta mig iväg någonstans.

Ha hemmaspa. Kolla på serier. Laga mat åt/med henne. Snacka skit. Om hon orkar och vill gå en kort, lugn promenad i hennes takt.

Håller med övriga! Hjälp med det vardagliga som matlagning/matlådor är toppen, just att stå i köket och laga mat tar död på min rygg nu med foglossning.
Annars fika hemma, se på någon bra film/serie, kanske något litet projekt hemma i blivande barnrum/sy något tillsammans där du kan hjälpa till?
Jag vet själv att jag vill mycket men kropp och huvud orkar inte riktigt, så sådant hade varit toppen :up:
Jag har försökt att fylla frysen med matlådor och fika de dagar jag är lite piggare för att ha sånt hemma sedan när bebis kommer, det går ju också att hjälpa till med.
Jag gör gärna små utflykter med slänger jag känner att de som är med har förståelse för att jag ibland behöver stanna och flåsa lite osv ;)

I slutet av graviditeten så mest sällskap och förståelse för att jag inte orkade. Beror ju på vad man har för relation men sådana vänner där man kan äta nåt gott och sen bara halvsova till en film ihop hade varit guld (tyvärr bor jag för långt ifrån vissa sådana numera)

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Relationer Nu skriver jag en sånhär anonym relationstråd för jag behöver verkligen andra människors syn på saken... Jag har en kille sedan 3 år...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
16 426
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 205
Senast: Meggan
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 440
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar