hur högt tävlar ni?

H

horse_lover

hej jag undrar lite hur högt folket där ute hoppar på tävlingar!:P;) så hur högt hoppar du?

Sv: hur högt tävlar ni?

På ridskolans hästar brukar jag tävla 80 cm. På min medryttarhäst har jag aldrig tävlat men jag har varit på en hoppkurs med henne och det var första gången som hon hoppa ordentligt å då hoppa vi 60 cm räcke och ca 50 cm oxer.

Innan hoppkursen hade hon hoppat kryss på ca 40-50 cm

130 ... och 100 m en unghäst.. en så länge:rofl:

Har inte haft möjlighet att tävla så mycket. men det lilla jag tävlat har varit ungefär 90 cm.

På träningar hoppar vi upp till 1,10 än så länge=)

upp till 1.00 har ja tävlat me ponny. men tränat hoppning upp till 135

Har bara tävlat LB (1 m) på ponny... men i vår ska jag starta LA iaf!

På unghäst har jag tävlat 1 m...

Tävlar än så länge upp till 1,10.... HOppas o klättra lite längre om jag får tag i en trevlig häst... Letar o letar men förr eller senare dyker den väl upp ....=)

upp tom 120 än så länge.
en vacker dag ska ja kanske få ha en fin hopphäst som ja kan hoppa högre på. om jag törs!!
har bara inte hittat den än!

Jag tävlade en lektionsponny upp till LA (1,10m).

Nu har jag börjat om med en helt grön storhäst och i helgen är det faktiskt debut som gäller, och då blir hindren hela 70cm höga! :devil:

jag har tävlat MSVA(130) med min D-ponny och MSVB(110) med min C-ponny och 135 änsålänge med min häst felfritt:love:

tävlar häst upp till 1,10 än så länge. Tävlade ponny fram till förra året 1,10 (MSVB) också, men nu är jag för gammal.

tävlar so far 120 som högst med hästen
LB med den lilla kanonkulan... än så länge...

130-140 klasser

Tävlar även lite andra pållar ibland,som kanske strulat eller är unghästar så då blir det allt från 90 cm och uppåt!

pollan skrev:

åh jäklar det var inte illa:devil: :rofl: ... var bara tvungen *ler*...

Själv ska jag väl förhoppningsvis kunna deb med nya hästen framemot vår/sommar... längtar...

Har dock tävlat upp till LA på ponny och 120 på häst innan...

Har ridit LB+5 med ridskolans D-ponny...
Ska nu ut och debutera med stor häst så vi börjar väl på 90cm =)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 391
Senast: MalanMjöl
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·
Hemmet Jag vill köpa en bubbelmaskin till vår son i julklapp, men jag hittar ingen vettig modell! Fick tipset om Power, men den verkar ha...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: kamomillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka