hur högt på första tävlingen ef vintern?

Ä

älskarhästar

hur högt brukar ni börja att tävla efter vintern? altså första tävlingen efter vintern? (skriv gärna hur högt ni hoppade innan vinter"vilan"...)
ska kanske svara själv
höstas: 130
första tävlingen: 110-120

Sv: hur högt på första tävlingen ef vintern?

min D-ponny (inte jag som tävlar henne) ska gå LD-LC första tävlingen pga. ny ryttare.

Innan vintervilan gick hon LB-LA med annan ryttare. (inte jag som red då heller)

mmm.. jag undrar oxå var jag ska lägga ribban. Ska tävla den nya hästen i mars för allra första gången och vet inte riktigt vilken klass vi ska starta. Han gick 110 i höstas och att rida 90 känns lite "larvigt" för han kommer i princip kliva över hindren. Men för min egen skull.. tror att det blir typ 1 m på första start. Tror inte han orkar m två klasser än. Men går han som en klocka då så ska vi upp i 110-120 så snart som möjligt. Innan sommaren hoppas vi på åtminstone EN 130 start. Hästen har GRYM kapacitet men vi får se hur mkt han orkar med.

Blir nog några 1m sen 110-120 resten..130 får nog vänta tills nästa år.. om det inte går super-skit-bra vill säga :rofl:

Det beror på hur mycket det tränats under vintern, vem som bygger banor och vart tävlingen är.

Har bara nya hästar så det blir att börja från scratch på alla tre.

4-åringen 90 cm
5-åringen 90 cm (har nästan gjort mindre än 4-åringen)
7-åringen (som inte gjort något sen han var 4) 1 . o 1,10.

Första tävlingen nästa helg!

jag red 130 förra året, dock inte inne. började säsongen med en 120 inne

110, 120 blir det

Backa en höjd från vad du hoppade innan vinteruppehållet tycker jag. Är hästen etablerad i 1.20 kan det väl passa bra att börja på 1.10.... Har man det så lyxigt så man har ridhus och har hållit igång är det bara att tuffa på.... nån liten semester kan väl kära hästen ha förtjänat på året, men alla lägger den ju inte på vintern....

Dt komemr nog bli LC-LB för mig och min blivande pålle, har ju ingen än men LD känns lite för lågt :crazy:

har hållt i gång bra i vinter nu ;D
men det blir en liten start på L.D
c ponny :D
känns lagom ;)

tävlade MSVB innan vilan.
nu första tävlingen blir en LA, sen rider jag LA MSVB tävlingen efter det!

Har bara testat på clear round 70 och 80 cm med nya hästen innan julen men ska väl starta nån 90 snart =)

jag skulle börja ganska lågt. ca 90 1m på första tävlingen, så att dom blir lite "varma i kläderna" , det är inge bra att satsa allt för stort första tävlingen efter vintern.. det e bättre att börja lågt å sen mot slutet av säsongen gå upp mot högre klasser..

Jag ska börja där jag slutade i höstas då det känns lågt i dag, ska i väg på en Clearround nästa vecka, första för i år hoppar då 80-90 sen får vi se hur det blir resten av året om han hänger på och vill hoppa högre :d :love: att hoppas på att starta en 110 klass ens i år är nog en utopi men skulle vara hemskt gött både för mig och pollen tror jag han har ju kapasiteten :love: :) och börjar även få viljan.

Det blir väl runt åttio för min del

Ek3n skrev:
Dt komemr nog bli LC-LB för mig och min blivande pålle, har ju ingen än men LD känns lite för lågt :crazy:
samma för mig :)

jag lägger alltid ribban lågt både för min och hästens skull, när tävlings säsongen drar igång igen.

Så första tävlingen blir L:B och L:A reg, sedan msv.

Ska hoppa 90, 1m eller bara 90. Beror på! Första tävlingen med den hästen så det blir ta det lugnt ;)

Hoppade 140 förra säsongen med en, börjar i mars med 110... I juli blir d 150 för henne:bump: :banana:

Den andra har jag bara haft 3 veckor så hon får börja på 110 nästa vecka... Den har väl gått ngn enstaka 130

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
841
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar