hur högt på första tävlingen ef vintern?

Sv: hur högt på första tävlingen ef vintern?

Min häst gick 1.30 innan vintervilan och ska nu till helgen gå första tävlingen för i år. Där ska han gå två 1.20.

Jag hoppade mina görsta 130 på honom på vinter. Och nu denna sesonegn började jag med 130,135 hehe :angel: Men det gick bra!:)

Red 130 förra året, började nu i januari med 120 och 130. Det gick utmärkt. Är hästen helt igång och är tränad på den höjd man är på tycker jag man kan fortsätta där man slutade.

Hästen har vart skadad så det är bara att börja om igen från 90 :p

På ponnyn hade jag hoppat LC-LB innan vinteruppehållet, och började våren med att hoppa LB-LB, innan vi tävlingen efter hoppade LB-LA.

Nu rider jag en ganska orutinerad häst och det blir nog bara småklasser på klubbhoppning. Får se hur det går på träning i kväll, så kanske vi vågar oss på att vara med på en klubbhoppning nästa helg. ;)

Hoppade 130-140 klasser förra året. debuten för iår blir sen pga mycket i skolan. Blir först i mars så hinner träna en del och bygga muskler.

Ska hoppa 125 och 130 första tävlingen. Har en såpass rutinerad häst att hon inte behöver hoppa ned ett snäpp bara för att det är första tävlingen.

hoppade 130 i höstas.. men sedan va hästen skadad så första tävlingen (som redan har vart) hoppade vi 110-120 och de ska vi göra 1 gång till och sedan 130 igen...

före vintern: 100 och 110 och 120
efter vintern: började med 2 st 120 klasser, blir 130 i senvår/sommar.

Jag brukar starta 10 cm lägre än de sista klasserna hästen gick förra säsonen.

ska börja med 100cm, eller LB:)

*KL*
Tävlade årets första "riktiga" tävling idag (bortsett klubbhoppning...) Hoppade 1,00 och 1,10. Imorn ska jag hoppa 1,10 och om allt går som på räls efteranmäler jag till 1,20 också :) I höstas hoppade vi som högst 1,20, men nu är vi (eller han...) i bättre form så 1,20 nu känns inte alls så högt som det gjorde i höstas :smirk:

Jag o min ponny red LB/LA förra året. Första tävlingen (som är i mars!) ska vi rida två LA och en Msv om vi kvalar.. Har 3 YNKA poäng kvar som jag förhoppningsvis fixar i första LA'n så jag kan rida Msv B sen =) GUUUUUUUD vad kul med tävling!

Började tävla syrrans häst -05. Sista tävlingen -05 så var vi redo för 1,30.
Tävlade första tävlingen i dag för -06 1,10 och 1,20. Gick riktigt kanon *glad*.

Efter som jag ligger stabilt på 1,10 och 1,20 så finns det defenitivt ingen anledning till att gå ner någon klass.

Eftersom jag har en ny häst som inte tävlat något förut så börjar jag från början med 90 :) Möjligtvis att jag tar någon CR innan det på 80..

Hoppade 1.40 på sista tävlingen förra året, men jag börjar med 1.20 -1.30 dom första tävlingarna då vi har vilat oss från tävlandet i nästan fem månader...:bump:

kl.
startade 3 120 i sept.
nu i april får hon börja med 2 110 på lokal nivå (den enda som passade in).
sen får de bli 110-120 o så får de rulla på .
förmodligen blir de ingen 130. hästen är lite begränsad.. o ja höjdrädd *ler*

Min häst går sin andra hopptävling någonsin snart, så det blir lågt, 90 1 m är vi anmälda till, men har inte riktigt bestämt mig för om jag ska rida 1 m än, är lite höjdrädd av mig ibland, så för min skull börjar jag så lågt det går med hoppningen.

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
841
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar