Hur högt är denna häst utbildad?

Sv: Hur högt är denna häst utbildad?

kan du inte lägga in en film på din häst, lite nyfiken bara. Tycker bara att det här är allmänt förvirrande:crazy: Man borde ju faktiskt veta vad som ingår i det program man tävlar...

:angel: Hmm när jag tävlar ser jag till att veta vad som ingår!! :D
(och förmodligen har jag tränat lite längre svårighetsmässigt först)

Nä vi vill se film på strangers häst :D

bara busar

Jag skulle säga att den är utbildad MSV. Visst är det skillnad att rida på träning och tävling, men att säga att en häst som inte startat MSV inte är utbildad msv blir ju fel. Kan hästen utföra alla rörelser så är den ju utbildad MSV. Sen beror det väl på HUR de blir utförda, typ. Hoppas du förstår vad jag menar!

Fast sen är ju allting relativt... enligt mig så krävs det egentligen nästan att hästen tävlas msv för att kunna vara utbildad det, jag menar man kan ju bli hemmablind och tro att hästen utför alla krumelurer korrekt när den egentligen bara harvar igenom allt.. en annan sak är det med de lättare klasserna, men över La menar jag nu.

delvis knappis

alla hästar, i princip, går ju att utbilda att göra alla krumelurer ända upp i GP o högre om man så vill med alla rörelser ovan mark....

så att inte ha tävlat gör ju att man kan ha ett "ök" som rör sig som en halt gammal ko och påstå att man har en svårklass häst.

det är klart att det måste finnas kvalitet bakom rörelserna.

vem som hälst kan ju "välta" en unghäst så den byter galopp... är den då utbildad msv b....?

sen så börjar jag misstänka att det kan vara ett sånt där s.k troll......:eek:

Å andra sidan kan man rätt lätt bli av med problemet genom att skriva/säga att hästen är tävlad Msv när den är det och utbildad Msv när den bara tränar på Msv nivå. :D

Förhoppningsvis har man ju en vettig tränare som inte säger att olika rörelser är ok när de inte är det. Så att manfaktiskt rider slutor och inte på dubbla spår osv.

alla hästar, i princip, går ju att utbilda att göra alla krumelurer ända upp i GP o högre om man så vill med alla rörelser ovan mark....

så att inte ha tävlat gör ju att man kan ha ett "ök" som rör sig som en halt gammal ko och påstå att man har en svårklass häst.

det är klart att det måste finnas kvalitet bakom rörelserna.

Håller inte med. Det är skillnad på att ha en häst som är utbildat tom. svår dressyr och att ha en svårklass häst.

Man kan ju ha en häst som du beskriver som kan göra alla rörelser som ingår i svår klass men som aldrig skulle bli placerad i svår klass på tävling för att den inte gör rörelserna m. tillräcklig kvalité, eller inte har tillräckliga gångarter osv. Men den är ju ändå utbildad tom. svår klass. Den kan ju sakerna men gör det helt enkelt inte tillräckligt bra för att kunna konkurrera på en tävlingsbana.

En svår klass häst för mig en häst som är utbildad tom svår klass och som rör sig tillräckligt bra och gör alla saker med tillräcklig kvalité för att kunna tävla svår klass med godkända resultat.

En svår klass häst för mig en häst som är utbildad tom svår klass och som rör sig tillräckligt bra och gör alla saker med tillräcklig kvalité för att kunna tävla svår klass med godkända resultat.

Men det är ju en mycket subjektiv definition eftersom motståndet kan variera högst betydligt. Dessutom är det knappast hästen det hänger på, utan ryttaren.

Interessant dette her.

Mange hester, både i sprang og dressur, gjør utmerkede terre-a-terrer under premieringen. Eller på sprangbanen når ekvipagen venter på nytt klarsignal etter at hesten har revet hele hinderet, og må ta det på nytt.

:angel:

Anne

delvis knappis

sen så börjar jag misstänka att det kan vara ett sånt där s.k troll......:eek:

Troll ska vara elaka och väcka upprördhet hos Buke-folket. Är det inte ens ordning på Trollen längre, för den här tråden gör mig mest förbryllad.

*kl*

Hmm.
Min häst måste nog vara väldigt välutbildad. Typ Msv?? (vet inte vad som ingår)
Hon kan öppna, sluta, skänkelvikning, rygga, bra förvänd galopp och nästan galoppombyte (Kan nog snart :D ;) )

Dock inte i "rätt form" men det hör väl inte hit? :angel:

:p

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 517
Senast: Mia_R
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
9 171
Senast: Bison
·
Ridning Kan någon förklara för mig hur man gör? Alltså rent tekniskt. Jag kan all teori om det, få igång bakkärran ex genom övergångar...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 710
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar