Hur högt är denna häst utbildad?

Sv: Hur högt är denna häst utbildad?

absolut håller med dig till fullo.

jag svarade bara på de andras svamel.

å andra sidan finns det GP hästar som knappt kan skritta....:crazy:

Om man antar att kvaliten är godkänd på rörelserna så är den utbildad Msv.

Men varför undrar du om hästen är utbildad LB om du tävlar LA:6 med vinster?:confused:

Och varför trampar du hästen i SKRITT??? Man trampar i trav eller samlar galoppen till att stå på stället, men aldrig skritt, för då förstör man skritten!

Varför skulle man förstöra skritten om man börjar trampa från skritt ??
När man börjar trampa vill man få hästen att trampa på stället i trav som man påbörjar och driver fram från skritt men som man inte låter bli steg framåt....

Jag började trampa från skritt på backen som Kyra lär ut där man börjar med skänkel.vikn runt en och sen tramp längs fyrkanten...inte blev skritten förstörd !

Senast ändrad:

Hade jag gjort det på min storhäst hade den varit förstörd på kuppen, men hon har visserligen också stor skritt, kallad skeppsskritt av tränaren...

Min skulle gå totalt i pass... Har redan haft en period som vi äntligen kommit ur. Hade jag försökt mig på något liknande hade det tagit enormt lång tid innan hon kunnat skritta normalt igen...
Vet inte hur hennes skritt är poängmässigt, men stor och gungar ordentligt genom kropppen...

Om man antar att kvaliten är godkänd på rörelserna så är den utbildad Msv.

Men varför undrar du om hästen är utbildad LB om du tävlar LA:6 med vinster?:confused:

Och varför trampar du hästen i SKRITT??? Man trampar i trav eller samlar galoppen till att stå på stället, men aldrig skritt, för då förstör man skritten!

Behöver inte skriva vad jag tycker. :) Det gör du så bra.. Tänkte precis samma. :rofl:

Oj här var det många som svarat! :)

Men jag tror jag fattar det här nu, om en häst tävlar LB dressyr så är den utbilad LB dressyr? Eller? :p *inte så smart*

Oj här var det många som svarat! :)

Men jag tror jag fattar det här nu, om en häst tävlar LB dressyr så är den utbilad LB dressyr? Eller? :p *inte så smart*

Nja... alltså, om man tävlatr t ex LA:6 och hästen kan utföra alla rörelser (godkänt) , så är den utbildad minst LA:6. Såklart?

Nja... alltså, om man tävlatr t ex LA:6 och hästen kan utföra alla rörelser (godkänt) , så är den utbildad minst LA:6. Såklart?

aha men då fattar jag :) Jag har trott att för att hästen ska vara utbildad LB måste den kunna skänkelvikning, öppna, sluta och massa sånt och i LA galoppombyten, piaff och massor :p

Men tack så mycket buke :)

Varför har du trott det? :confused: no offense - är bara nyfiken :)

Tävlar man LA borde man väl inse att hästen är utbildad LA om den gör alla krumelurer som ingår, och dessutom vinner ;)

aha men då fattar jag :) Jag har trott att för att hästen ska vara utbildad LB måste den kunna skänkelvikning, öppna, sluta och massa sånt och i LA galoppombyten, piaff och massor :p

Men tack så mycket buke :)

Piaff? För att vara utbildad LA?? Låter som en väldigt konstigt tankesätt :crazy:

men du sa att ni tävlar LA framgångsrikt? få inte ihop det?!

om du går in o kollar på stallbacken.com så kan du lära dig vad som ingår i alla program!

Fast om hon tävlat upp till det svåraste LA programmet så bör hon ju veta vad som ingår:confused: Skumt...

det har väl aldrig hänt att någon gör på buke :angel: :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 517
Senast: Mia_R
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
9 171
Senast: Bison
·
Ridning Kan någon förklara för mig hur man gör? Alltså rent tekniskt. Jag kan all teori om det, få igång bakkärran ex genom övergångar...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 710
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar