Hur högt är denna häst utbildad?

Sv: Hur högt är denna häst utbildad?

Ja det lutar väl åt MSV? Men kan inte hästen ökad trav i LA och du får låga poäng där, går det ju ev. att höja de andra rörelserna med poäng så det jämnas upp, men det är ju ingen rekomenderad lösning ?

byte i språnget ingår i msv b, i form....
den stora skillnaden är nog att man skall kunna ha sin häst i en högre fom och kunna visa övergångar på ett bra sätt. sen så måste man kunna vissa skillnaderna mellan samlad, arbets och ökad i alla gångarter.....

men du är nog snart där!

KL
fast en häst kan ju faktiskt vara utbildad medelsvår utan att vara tävlad det! Det finns ju faktiskt folk som har välutbildade hästar som ej tävlar tex, eller hästar som inte kommit till start än. För den delen så kan den ju ändå vara utbildad MSV. Om alla rörelser är befästa osv.
Och jag tycker att man ska träna ett steg högre än vad man tävlar..typ på ett ungefär iaf..

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 517
Senast: Mia_R
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
9 171
Senast: Bison
·
Ridning Kan någon förklara för mig hur man gör? Alltså rent tekniskt. Jag kan all teori om det, få igång bakkärran ex genom övergångar...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 710
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar