hur höga löshoppningshinder

B

BeastieBabe

bör man ha till en c-ponny på 136 cm?
vart bör man sluta?

hon har hoppat ett stigsprång på 75 cm vid löshoppning men finns det någon gräns?

(komer nog lite bilder sedan oxå :D)

Olika beroende på hur mycket kapacitet de har.

Tyckte hon att hindret på 75 var lätt? Hoppade högt över?

Du märker nog när hon nått sin gräns. Fortsätt så hon tycker det är kul sätt inga "måsten" höjder.

jorå. nog hoppade hon lätt över 75 cm.. blir nog till att höja litegrann när man fått tag på riktiga hinderstöd oxå.. :)

Min C-ponny some 4 har löshoppat 1 meter. Så det går nog högre. Och min C ponny jag hade innan hoppade 130.

jao.. ponnytokan har juh kommit över 1 meter med mig på ryggen (jag=173 cm, 55 kg)..
men när hon löshoppas har hon juh ingen som bromsar upp och samlar henne..

fast ändå så har hon juh skydd och det är lätta bommar så hon borde inte göra illa sig utifall hon slår i..

Min kompis C-ponny hoppade i förra veckan 1,40 med henne på ryggen (jag stod vid hinderstödet).
Fast han är ett undantag tror jag, har en enorm kapacitet, och det ska han ha också.

En "normal" C-ponny ska väl klara av att hoppa runt en meter tycker jag. Det är ju LA. Men vad vet jag. ;)

åh fy fan.. själv blev jag knäsvag när jag hoppade av och kollade hur högt en meter verkligen var.. höll på att svimma där på banan..

jao.. hon klarar juh av 1 meter.. men det är juh inte på tävling precis.. hon har vart en sk "problemponny" innan så hon har inte blivit tävlad så mycket..

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 942
Senast: Roheryn
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Pegasus63
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 961
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 424
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar