Hur höga är er 1 åringar??

Sv: Hur höga är er 1 åringar??

här kommer ett par bilder på Sören.

fotosoren.jpg

fotosoren2.jpg

Han har varit tunn hela sommaren och är så fortfarande. Då allt går åt till att växa på höjden så vågar jag inte öka ytterligare på maten med risk att han växer sönder sig.

ja det är jätteroligt att se! helst skulle jag ju se att hon inte växer över 155 cm :angel: men det är nog önsketänkande. hur hög är Luisa? för JJ är ju 156cm och man brukar väl säga att avkomman blir ett mellanting mellan föräldrarna.

hur hög är lillasyster nu då? har du fått på henne den lilla rosa grimman än?

hehe. ja det blev ju det! :o:D

Jag tror inte att Chili behöver bli 155...hon är ju Luisas första och har alltid varit tiny, sedan dag ett..... Lotta blir med all säkerhet större!

Luisa är ungefär lika stor som pappa.

okej det låter bra! hon känns ganska liten för sin ålder också, är hon inte det? Hon får gärna bli 150 om hon vill :angel:

kan inte Kid vara med i den här tråden förresten? han är väl en 06:a? lite nya bilder att sukta efter kanske? :d

Jo han kan vara med, och så även min andra åring Bosse..men jag har inte (aldrig) mätt dom så jag vet inte vad jag ska skriva....:rofl:

Får mäta imorrn då så kan jag rapportera sen! *ropar på Malumbub*

Han är verkligen en mix av mamma och pappa!

Ser jättefin ut, tycker inte han bör vara "tjockare", det är viktigare att dom håller. Mina ser också ut sådär!

Ja, det är han verkligen. Och så otroligt lugn och lätthanterad. Visade honom ridhuset med broar, presenningar och plastbandsport för första gången härom dagen, och han lunkade igenom allt som om han inte gjort annat i sitt lilla liv.

Inte en enda hingst-hormon har gjort sig hörd, så jag börjar nästan bli rädd att han är född valack.

Nu har vi mätt lite här.... :D

Malumbub fotade, alla för dagen mer eller mindre bukiga, dammiga och väääldigt överbyggda! :angel:

Kid, QH: Fram; 143,5 cm, bak; 148 cm

Bild032.jpg

Bosse, QH: Fram; 142 cm bak; 147 cm

Bild118.jpg

Willy, PH: Fram; 139 cm bak; 143 cm (lite eftersatt och tunn men på god väg ;))

Bild042-1.jpg

Tilläggas ska väl att vi mätte med sticka, vattenpass o tumstock, så hur exakt det är törs jag inte svära på.... men på ett ungefär iaf!

Min appis:

(har mätt baken då och då, men inte noterat. Han är ca 152 över baken nu)

1 år 3 mån - 140 cm
1 år 8 mån - 144 cm
1 år 11 mån - 147 cm
2 år 8 mån - 149,5 cm
3 år 2 mån - 151,5 cm

hej! mätte min Paint är 16 månader och är 146cm! han är efter David frost och Peppys paradox som båda är ungefär 154 cm.

Idag var Arwen (QH) 140 över manke och 148 över baken. Hon är 1 år och 5 månader om ca två veckor.
Jag håller tummarna (så hårt så de vitnar) att hon ska stanna runt 150... max.

har en paint som är 1år 3månader och har mätt på ett ca. manke 140cm bak 145cm, men jag vet inte säkert, tycker bara hon ser så liten ut mot alla andra unghästbilder jag ser här.

våran polle är ca 150 nu hon är 3 år. Kommer hon att växa mkt mer tror ni? eller är quartrar så tidiga att dom slutar å växa runt 3?

Mitt Fullblod är 153 fram och 156 bak han är ett år och 6 månader.
Jag vet inte hur jag sätter in en bild men han finns att beskåda på www.colouredthoroughbred.se

hjälp vad chili växer!:eek:

Hon är nu 1 år och 4 mån och är 141cm i mkh och 148 i rumphöjd!

Vad hon har vuxit bara den senaste månaden!
Hon var 138cm i mkh och 143 över baken för mindre än en månad sedan! :eek:

Har mätt på samma sätt och allting men måtten är ju lite "på en höft" sådär. Men har som sagt mätt på exakt samma sätt! Är det verkligen möjligt att hon skulle kunna växa så mycket på en ca månad?

Har mät Mighty nu i torsdags.
1 år och 4 månader

149 cm och 154 bak..
Han är också väkst jätte mycke den senaste tiden. Tror det är bättre foder, frem för magert bete.

Jag vill ha homon i röngten her til hösten, för att kolla för lösa benbiter o sånt.

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur