Hur hjälpa Måns?

Sv: Hur hjälpa Måns?

Det är ett lyckoljus som brinner:bump:

Lille måns kommer komma hem till en annan bukefalist redan imorgon:love:

Är det sant???? VAD HÄRLIGT!! Vad underbart för Måns! Åååh, ni som har ordnat det så bra är verkligen värda ALL BEUNDRAN NI KAN FÅ! :bow: :bow: :bow:

Så otroligt roligt om detta blir en saga med lyckligt slut trots allt, håll oss uppdaterade! Åååh vad roligt! :bump:

åååh vad bra!

vem då??

inte fan ska ägaren han en sån fin katt :mad: skjut gubbjäveln (lite förbannad blir man allt!)

Smalle: Ja, det är helt underbart:love:

Det är Heulwen som ska ta honom. Du får gärna komma hit och skjuta gubben åt mig :devil:

Jag hade missat att du hade skrivit mer i tråden nu i kväll! Ett alternativ hade ju finnits här annars. Men tack och lov att det i alla fall ordnat sig för den lille sötnosen!
Heluwen: :bow: Hoppas att du och Måns ska trivas bra tillsammans! :)

Ja, det var ju meningen att Linabebis skulle ta honom. Men eftersom hon varit aktiv men inte svarat på mina pm så antog jag att hon ångrat sig.

Nu får alla bukefalister hålla tummarna för att jag och min mamma får tag i måns imorgon bitti:bump:

Ellen85 skrev:

Ngt helt annat: Bästa Heulwen, varför har du bytt ut din avatar..? Inte för att det är något fel på den nya ;) , men jag saknar det underbara :love: lilla kattansiktet!

Omväxling förnöjer.
Fast nog var lilla Chleo sötare än mig faktiskt.:p

Sastra skrev:
Jag hade missat att du hade skrivit mer i tråden nu i kväll! Ett alternativ hade ju finnits här annars. Men tack och lov att det i alla fall ordnat sig för den lille sötnosen!
Heluwen: :bow: Hoppas att du och Måns ska trivas bra tillsammans! :)

Det tror jag att vi ska göra. Imorgon vid 16 kommer han troligen vara här ifall R8an lyckas få in honom i transportburen.
Jag och min sambo är dock inte säkra ännu om vi kan behålla honom för gott men det minsta vi tänker göra är att hysa honom här tills vårat katthem kan ta honom. Vi har ett samarbete med dem då vi varit akuthem innan.
Men om jag känner mig rätt kommer jag att fastna för lilla Måns direkt och han kommer aldrig komma härifrån. ;)
Om han trivs d.v.s, för vi har inte möjlighet att ha honom som ren utekatt utan bara kunna promenera honom i koppel.

Heulwen skrev:
Imorgon vid 16 kommer han troligen vara här ifall R8an lyckas få in honom i transportburen.

Bara katten är synlig så åker han in till oss:devil: Sedan får han tyvärr sitta i badrummet tills det är dags att ta bussen 12:30 Men med mat, vatten och kel kommer det inte gå någon nöd på honom:p

Tusen tack till alla Bukare som hållit tummarna för oss inatt:bow: :bow:

Lille Måns är nu här hemma sedan 6:30 han har fått mat, vatten och sover just nu lugnt i sin transportbur. Han följde med oss som en liten hund från "hans gård" hem till oss. Gick till och med in i trapphuset självmant.

:banana:
Underbart! Hoppas så att han kommer att trivas hos dig, Heulwen! En eloge till dig och R8n, härligt det finns människor som er! :bow:

Åh, vad glad jag blir. Sitter nästan här och ryser!

Hoppas det går bra och om ni inte kan behålla honom, så kan han iaf få ett bra tillfälligt hem. Ska ni in och kolla upp benet eller?

:bow: Tusen kramar till DIG som kämpar så....

Hade inte läget varit som det är för mig så hade jag kunnat hjälpa till

Tack Sotis för elogen.
Han är nu här hemma och mår bra. Han är nyfiken och glad. Väldigt hungrig(han fick ingen mat innan avfärden så att han inte skulle bli åksjuk) men han får bara lite torrfoder i taget så han inte ska hetsäta och spy upp.
Han sov på hela resan hit och var lugn för det mesta.
Vi ska ta honom till vet. för kastrering snart och då ska benet kollas upp. Han går stelt med det men har inte ont när man klämmer.
Men det ska självklart kollas upp!

Så kul att höra att det gick bra för honom på resan till dig:)
Även jättekul att höra att han är nyfiken och glad.

Jag ger Er och Måns all lycka i världen och hoppas att det inte är något allvarligt med hans ben. För han är värd att få överleva, och visa att han inte är den dåliga katt han ansågs vara här.

Tack för att du och din mamma tog honom till Uppsala och såg efter honom. :)
Här kommer två bilder på Månsen :love: :

Imag0344.jpg

Imag0343.jpg

Det var ju det minsta vi kunde göra för honom, och dig:)

Näe, är det där verkligen Måns?:eek:

Det kan jag väl ändå inte tro:p
Han ser ju verkligen ut att trivas där på mattan.

Om det är länge sen så finns ju risken att det växt ihop fel. Men han klarar sig nog ändå.

Underbart att du gör detta, alla som hjälper till att rädda katter utan (eller med usla) hem är guld värda.

Jag tror att om man själv har djur, så blir man känsligare och kan inte låta bli att se andras djur lida. Nu har min familj, med hjälp av andra häromkring hjälpt sammanlagt 6 katter bara här i "skogsgårdarna" så nu vill vi inte veta av fler katter som lider:mad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka