Hur hjälpa Måns?

Sv: Hur hjälpa Måns?

Du kan inte ha honom hemma alltså? Inte ens typ i badrummet? Om jag var du skulle jag ta bilder på katten i det här förfärliga skicket, och omgående ta honom till en vet. för undersökning. Be vet. dokumentera all information om katten (blodstaus, mm) så ifall du mot förmodan skulle åtalas för kattstöld har du ju helt enkelt bevis på att det var nödvändigt. SNÄLLA SNÄLLA DU - INGRIP! Behöver du pengar kan jag fixa det till dig!
Så'nt här får mig att spy av förakt inför vissa sorters djurägare..!:eek:

Säg till om jag kan hjälpa på något sätt.
Dörren är alltid öppen här för Måns.

Nej, jag kan inte ha honom hemma.

Bilder ska tas, och skickas in till djurinspektör och djurskydd. Om inte de bryr sig kommer ett katthem hämta honom.

Tack. Jag säger till om jag tror att du kan hjälpa till på minsta lilla sak :bow:

I somras var det en kattmamma med 3 ungar där ägaren åkte bort på en lång semester.
När kattmamman blev allt magrare reagerade grannarna och ringde till Samvetet och kontakt togs med djurskyddet och sedan kom kattfamiljen till jourhem-i det här fallet till mig.
Vi hade inte äganderätten, veterinären skickade in intyg och sedan blev det en utredning och efter ett par månader var de våra.
Under tiden som utredningen pågick så fick katterna vaccineras men vi fick inte kastrera kattmamman.

Uppdatering

Idag har djurinspektörerna för detta län kontaktats. De har tagit kontakt med ägaren och varnat denna. Så nu får vi se hur det hela slutar.

Tack alla som kommit med tis och stöttat mig i denna svåra situation:bow:

Jag tycker det är du som ska ha tack för att du engagerat dig så i detta tragiska fall. Om ändå fler vore som du!

Att det finns människor som du:love: :bow:
Blir så himla arg av att läsa detta...så jag vet inmte var jag ska ta vägen!!!

Om inte nått händer med djurskyddet så kan väll du höra av dig till mig så tar JAG ansvaret och hämtar katten så får den bo hos oss!!!!

Jag är vuxen, har en katt sen tidigare som nyligen mist sin syster i en bilolycka, egen lgh och Måns kommer få en massa kärlek och en rejäl koll hos veterinär!!!
Jag menar allvar!!! Tänker inte låta denna katt gå en död till mötes....

Ja det har dessvärre inte blivit någon ändring:crazy:

Djurinspektören bryr sig inte :mad: och katten bjuds hit och dit:crazy:
Just nu så plågar ungarna katten genom att stänga in honom i soprummet och källaren. Så jag hoppas på att någon kan tänka sig ta katten :crazy:

Fy helsefyr !

Det är bra att Du finns och kanske kan hjälpa katten

Men spontant känner jag bara att stoppa katten i en bur och skicka honom till mig !

Tyvärr är det ingen som "törs" då det hänt lite här omkring med kattägare.

Precis. Har kontakt med 1 här på buke nu så det kanske ordnar sig.

Hoppas att det ordnar sig för Måns nu!

Jag och min syster har själva en hitte katt här som söker ett nytt hem, han har suttit isolerad på mitt rum i över tre veckor nu.
Var samma visa här... stod tillsist inte ut med att titta på den frusna magra katten.
Han ska kastreras i morgon... och blir han då friskförklarad från sin öronskabb så kanske vi kan våga släppa ut honom bland de andra katterna. Vi kan inte behålla honom själva hur mysig han än är... vi har redan fyra katter + 2 hundar och en kanin.

Lille Måns kommer troligtvis flytta hem till Linabebis här på Buke:bump:

Lite bilder på Måns, som verkar ha brutit ena bakbenet:crazy:
Över ryggen

Mns2.jpg

Äter mat

Mns3.jpg

Från sidan

Mns4.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur